A biodiverzitás és a természetvédelem doktora

Universidad de La Laguna

A Képzés Leírása

Hivatalos Leírás

A biodiverzitás és a természetvédelem doktora

Universidad de La Laguna

A biológia területén szerzett PhD tanulmányok hosszú hagyományokkal rendelkeznek a Universidad de La Laguna . A biológiai sokféleség és a természetvédelem programját konszolidált vonalak és kutatócsoportok támogatják, magas tudományos termelési és képzési kapacitással. A doktori képzés széles körét nyújtja a biológia, a környezetvédelem és a természetvédelem különböző területein, mind a szárazföldi, mind a tengeri területeken. Ez hozzájárul a magasan képzett személyzet foglalkoztathatóságának előmozdításához egy szociális érdeklődésre számot tartó területen, a posztdoktori kutatók szakmai fejlődésével, az egyetemi oktatói és kutatói személyzet képzésével, valamint a menedzsment irányításával foglalkozó személyzettel. A biológiai sokféleség és a természetvédelem tanulmánya az ULL egyik három stratégiai területe (Nemzetközi Kiválósági Campus - Interkontinentális Atlanti Campus - Gazdasági és Versenyképességi Minisztérium, 2010).

Indokolás cím

A természettudományok és a környezetvédelem doktora, kihalásakor jelenleg 74 doktorátust szerzett be, mindegyikük a doktori értekezés fázisában, illetve a tézisek bemutatásának és védelmének előkészítési fázisában. Az elmúlt öt tanévben (2008-2009-től 2012-2013-ig) ebben a doktori fokozatban 66 doktori értekezést olvastunk. A doktori fokozatba beletartozott az első érvényességi év (2012-2013), amelybe 11 doktorandusz hallgató vett részt, és további 12 doktorandusz tanuló vett részt a jelenlegi 2013-2014-es tanfolyamon, amelyek mindegyike még befejezi doktori értekezését. Figyelembe véve Universidad de La Laguna Biológia Tanszékének (ULL) által javasolt programokat, az ehhez hasonló egyetemi hallgatók korábbi tapasztalatainak referenciáihoz hasonló jellemzőkkel rendelkező doktori programok benyújtása során 25 doktori hallgató felvételét fontolgatjuk, közülük 10 a diákok részmunkaidős részére tervezett négyzetekből áll, hogy a lefedés esetén a diákok teljes munkaidőt foglalhatnak magukban. A program igényét és érdeklődését az utolsó biennia korábbi doktori programjainak megfelelő statisztikai adatok támasztják alá.

Azok a fokok, amelyek elsősorban támogatni fogják a javasolt doktori programot, a Masters in Terrestrial Biodiversity és Islands Conservation and Marine Biology: Biodiversity és Conservation, csatolva az ULL School of Biology és jelenleg hatályos. Azonban a hozzáférési profil tágabb, figyelembe véve, hogy a többi ULL mesterképzésben vagy külföldi vagy nemzeti külföldi mesterképzésben betöltött tudományok közé tartoznak a programot alkotó kutatási tételek. Ebben a tekintetben kiemelnünk kell a potenciális doktoranduszok, a különböző spanyol egyetemekhez, illetve az európai vagy amerikai országokhoz kapcsolódó különböző fokozatokat szerzett hallgatók kéréseit, akik információt kérnek jelenlegi doktorátustól. Ezek az adatok tájékoztatják a javasolt doktori program potenciális igényét.

A biológiai sokféleséggel és megőrzéssel foglalkozó programot konszolidált kutatási irányvonalak és csoportok támogatják mind a szárazföldi, mind a tengeri területeken. A program széles skáláját kínálja a doktori képzés a diplomások a különböző ágazatokban a biológia és a környezetvédelem. Hozzájárul a magasan képzett munkaerő foglalkoztathatóságának elősegítéséhez egy szociális érdeklődésre számot tartó területen, a biodiverzitás és a természetvédelem területén a posztdoktori kutatók szakmai fejlődésével, az egyetemi oktatási és kutatási személyzet képzésével és a kutatók képzésével. a természetvédelemmel kapcsolatos kérdésekben.

A javasolt doktori program Universidad de La Laguna újonnan létrehozott Doktori Iskolájába fog bekerülni. A Doktori Doktori Oktatásról szóló Szabályzatában foglaltak szerint az ULL doktori képzését egyetlen doktori iskolában fogja össze, a 99/2011 királyi rendelet rendelkezéseinek megfelelően, azzal a céllal, a vezetés, a doktorátus tanítása és tevékenysége. A Doktori Iskola garantálja saját stratégiájának kidolgozását, amely kapcsolódik az ULL és adott esetben a közszférabeli kutatási szervezetek és más érintett szervezetek és intézmények kutatási stratégiájához.

Az iskola megtervezi a doktori hallgatók képzésével és fejlesztésével kapcsolatos tevékenységeket, amelyeket az egyetem munkatársai és az előmozdító szervezetek végeznek külső szakértők, vendégprofesszorok vagy kutatók segítségével, és garantálják a vezetést a saját területén. valamint a doktori tanárok és a doktoranduszok megfelelő kritikus tömege.

A Biodiverzitás és a Természetvédelem tanulmánya az ULL három stratégiai területének egyike, különösen a tengeri ökoszisztémákhoz kapcsolódó kérdésekben, amint azt az Oktatási Minisztérium 2010-ben kiadta a Nemzetközi Kiválósági Campus (Intercontinental Atlantic Campus) jelentése, és amely magában foglalja az oktatási és tudományos fejlesztési alprogramokat és az EHEA-hoz való alkalmazkodást. Az ULL saját forrásai mellett ez a doktori a fejlesztési erőforrásokat a többi résztvevő központból vagy központokból folytatja, amelyek folyamatosan együttműködnek a programban részt vevő kutatókkal. A résztvevő kutatócsoportok jelenleg 9 aktív kutatási projektet támogatnak, amelyeket a nemzeti állami szervek és 5 európai projekt pályázati felhívásaiból finanszíroznak.

A természetvédelemmel és a biológiai sokféleséggel kapcsolatos kérdésekkel kapcsolatos kutatások jelenleg a túlélés kérdése, különösen olyan területeken, mint a Kanári-szigetek, ahol a demográfiai nyomás nagyon magas. Az óceánok szigetei, különösen az óceáni szigetek sajátosságait (elszigeteltség, egyszerű ökológiai közösségek, nagyszámú endemizmus, a ragadozók hiánya vagy hiánya, a faj szelídsége stb.) Mutatják, hogy azok hajlamosak a különböző Fenyegető tényezők.

A Kanári-szigetek földi és tengeri biológiai sokfélesége rendkívül fontos nemzeti és nemzetközi szinten. A Kanári-szigetek, Madeirával és a Macaronesia többi szigeteivel együtt, a világ minden tájáról érkező kutatók számára különösen érdekes helyet jelentenek, különösen az európaiak számára. Különösen az elmúlt évtizedben az ezekhez a szigetekhez kapcsolódó kutatások köre háromszorosára nőtt a világ minden tájáról érkező szakemberek együttműködésével. Ez azt jelenti, hogy a biológiai tudományok területén végzett kutatások nem csupán szigeteken, hanem nemzeti, európai és globális szinten is hatással vannak, és számos hivatkozás van a posztgraduális tanulmányokra és a doktori programokra, amelyek a tanulmány tárgyát képező területeken hasonlítanak. javaslatot. A tengeri és a szárazföldi környezet megőrzéséhez integrált megközelítésre van szükség, amely mind a klasszikus tudományokat, mind a molekuláris és paleobiológiai megközelítéseket igényli, amelyek segítik a különböző élőlények és kapcsolataik katalógusát, és ismerik időbeli és térbeli eloszlásukat. Emellett az élőlények is gazdagság forrásai, például új molekulák, amelyek különböző területeken több alkalmazással rendelkeznek.

Jelenleg az állami és magánszervezetektől magas szintű képzettségű szakemberek létezésére van szükség mind a természeti környezet ismerete, mind a megőrzése szempontjából: a veszélyeztetett fajok értékelése, megfigyelése és helyreállítása, a degradált természeti területek helyreállítása, a környezetre gyakorolt ​​hatás, az egzotikus fajok felszámolása, a nyilvános használat tervezése a védett területeken, a védett ökoszisztémák ökológiai megfigyelése. Az ismertetett bizonyítékok jegyzéke támogatja a javasolt program életképességét, mind az értekezés kritikus tömegének, mind a beiratkozott hallgatók minimális számának elérése szempontjából.

kompetenciák

alap

  • CB11 - szisztematikus megértését egy tanulmányi és elsajátítását készségek és kutatási módszerek kapcsolódó területen.
  • CB12 - Képes elképzelni, design, vagy hozzon létre, hajtson végre és fogadjon el egy lényeges folyamat a kutatás és alkotás.
  • CB13 - Képes hozzájárulni határainak kiterjesztésére tudás révén eredeti kutatás.
  • CB14 - Képesség az kritikai elemzése és értékelése és szintézise az új és összetett gondolatok.
  • CB15 - Képes kommunikálni a felsőoktatás és a tudományos közösség és a társadalom általánosságban a saját szakterületükön az utakra és a nyelvek általánosan használt nemzetközi tudományos közösség.
  • CB16 - Képes keretében ösztönözzék a tudományos és szakmai kontextusban, tudományos, technológiai, társadalmi, művészeti vagy kulturális fejlődése egy tudás alapú társadalomban.

Készségek és személyes tulajdonságok

  • CA01 - navigáció a környezetet, amelyben kevés konkrét információt.
  • CA02 - talál a legfontosabb kérdésekre kell megválaszolni, hogy megoldja összetett probléma.
  • CA03 - tervezésére, létrehozására, fejlesztésére és indítson új és innovatív projektek saját szakterületén.
  • CA04 - Munkavégzés gépek és autonóm nemzetközi vagy multidiszciplináris környezetben.
  • CA05 - egységes egésszé, kezelni az összetett, és megfogalmazza értékelések korlátozott információ.
  • CA06 - kritika és védelmi szellemi megoldásokat.

képzési tevékenységek

  • Szemináriumokon Research
  • A szeminárium átadása
  • Segítségnyújtás a nemzeti vagy nemzetközi konferenciákon
  • Mobilitás (tartózkodás más kutatóközpontokban)

Kutatási területek

Kutatási irányvonal: Biodiverzitás és megőrzés a Föld környezetében

aivonaia

  1. Szisztematika, biogeográfia és ízeltlábúak fejlődése.
  2. A szigetek ökológiája és biogeográfiája.
  3. Megőrzés és biogeográfia növényekben.
  4. Talaj mikrobiológiája: bakteriális sokféleség és biotechnológiai potenciálja.
  5. Növényi ökophysiológia.
  6. Ökológia és evolúció a szigeteken.
  7. A talajok lebomlása és megőrzése.
  8. Talaj és vízforrások.
  9. Az erdők erdei dinamikája.
  10. Humán patogén mikroorganizmusok: genomikus és genetikai jellemzés.
  11. A központi idegrendszer regenerálása: a hüllők és a patkány vizuális módja.
  12. Az óceáni szigetek geológiája: a Kanári-szigetek.
  13. Genetikai változékonyság

Kutatási irányvonal: a biológiai sokféleség és a tengeri környezet védelme

Kutatási alpontok

  1. A Kanári-szigetek és a Macaronesia biológiai sokfélesége és tengeri ökológiája.
  2. Phytobentosz: összetétel, szerkezet és változások.
  3. Emberi hatások a tengeri ökoszisztémákra.
  4. A táplálkozás élettana, a reprodukció és a stressz az európai akvakultúrában érdekelt fajokban.
  5. A tengeri mikroorganizmusok genomikája.
  6. Genetikai változékonyság

felvételi kritériumok

Bevételi profilként a következő jellemzőkkel rendelkeznek: (1) a biológiai sokféleség és a megőrzés ismerete, (2) a megfigyelési kapacitás és a biológiai sokféleségre vonatkozó adatok elemzése, (3) a közös információforrások keresésének és felhasználásának lehetősége (4) Kreatív és innovációs kapacitás, (5) Szóbeli és írásos átviteli kapacitás, (6) Az új technológiák könnyebb megértése és használata a biológiai sokféleség és a természetvédelem területén, (7) Idegen nyelvek ismerete az információforrásokhoz való hozzáférés és a tudományos találkozókon való részvétel, a munkának megvitatása, (8) Egyéni és kollektív munkavégzés képessége, és (9) Kritikus értelem és önkritika. Általánosságban elmondható, hogy olyan készségeket szerzett, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy kutatási munkájukat a program bármelyik kutatási sorában végezzék el, így az ajánlott hozzáférési fokozatok a biológia, a környezettudományok, a tengeri tudományok vagy a kapcsolódó területek. Helyénvalónak tűnik, hogy az európai paraméterek szerint a diákok minimálisan rendelkezzenek angol B1-vel.

Abban az esetben, ha a kereslet meghaladja a programban évente létesített hallgatók korlátját, akkor a kiválasztási kritériumok a következők:

  • Akadémiai rekord az alapképzésben és a mesterképzésben, a doktori fokozatot megelőzően (80%)
  • Kutatási tapasztalat vagy egyéb kutatással kapcsolatos érdeme (10%)
  • A program egy kutatási tételének professzora által készített referencia-jelentés (10%)

Ezenkívül, amikor az Akadémiai Bizottság úgy kívánja, személyes meghallgatásra kerülhet sor a felperesekkel, hogy több információt szolgáltasson a kiválasztási folyamatnak.

Ennek az interjúnak az értékelési kritériumai a következők:

  • A doktori program ismerete (25%)
  • A doktori hallgatói érdeklődés a kutatási irányvonalakhoz és a megkérdezett referencia jelentés (ek) re vonatkozó interjú koherenciája (50%)
  • A vizsgázó készenlét, motiváció és személyes elkötelezettsége (25%)

A jövőbeli doktorjelöltek kiválasztásáért felelős testület a Biodiverzitás és Természetvédelmi Doktori Iskola akadémiai bizottsága lesz.

A fogyatékosságból származó sajátos nevelési igényű tanulók esetében az ULL megfelelő támogató és tanácsadó szolgálatai használják fel a lehetséges tantervi adaptációk, útvonaltervek vagy alternatív tanulmányok szükségességét. Az ULL a diákok és a jóléti szolgálatok alelnöki rektorátán keresztül 1999 óta kidolgoz egy figyelemfelkeltő programot a fogyatékossággal élő diákok (PAED) számára. A program célja az esélyegyenlőség biztosítása és a speciális oktatási támogatási igényű diákok integrációjának elősegítése. Az EL PAED a közvetlen és személyre szabott figyelem útján konkrét intézkedéseket támogat e hallgatók integrált fejlesztése érdekében nyitott és hozzáférhető környezetben. A PAED stabil támogatási struktúrát tart fenn hívásokon keresztül. A személyes interjúk során ismeretesek az igények és egyedi cselekvési terveket dolgoznak ki, a tanárok tájékoztatást kapnak a nehézségekről, tanácsokról és technikai támogatásról. Jelenleg három program van folyamatban: az egyik a halláshiányos hallgatók támogatása (jelnyelv), a másik pedig a mobilitási deficit hiányában a diákok szállítására, másik pedig az oktatási környezet adaptálására

A részmunkaidős hallgatók esetében be kell mutatni a felvételi kérelemben, vagy ha elfogadják, ha az alábbiakban felsorolt ​​körülmények közül egyesek lehetővé teszik, és lehetővé teszik e feltétel elismerését, a Az ULL által létrehozott állandóság:

a) dolgozzon és dokumentálja a munkaviszonyt;

b) olyan fizikai vagy szenzoros fogyatékosság, amely meghatározza a részidős tanulmányok szükségességét;

c) szakképzésben részesíteni kell ezt a vagy egy másik egyetemet;

d) függővé válik az eltartottak elsődleges gondozója vagy a 3 év alatti gyermekek státusza;

e) Magas szintű versenyző;

f) egyéb, megfelelően indokolt családi vagy társadalmi feltételek. Mindezen esetekben szükséged lesz a tanúsítványra, amely akkreditál. A részmunkaidős hallgatói státus elismerését évente felülvizsgálják és ratifikálják. Mindenesetre a hallgató a program kidolgozása során kérheti az odaadás módjának megváltoztatását. Hasonlóképpen azok a diákok, akik a program kidolgozása során elveszítik azt a feltételt, amelyre részidős odaadással részesültek, automatikusan teljes idős hallgatókká válnak.

Az intézmény az alábbi területeken kínál képzéseket:
  • Spanyol


Utoljára frissítve June 19, 2018
Időtartam és Ár
This course is Nappali bejárós
Start Date
Kezdet
szept. 2019
Duration
Időtartam
Részidős
Nappali
Locations
Spanyolország - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Kezdet : szept. 2019
Jelentkezési határidő Kérj Információt
A befejezés dátuma Kérj Információt
Dates
szept. 2019
Spanyolország - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Jelentkezési határidő Kérj Információt
A befejezés dátuma Kérj Információt