Doktori fokozat a logikában és a tudomány filozófiájában (inter-egyetem)

Általános információk

Program leírás

A PD integrálása az egyetemek kutatási és doktori képzési stratégiájába: Minden egyetem az alapszabályban és stratégiai terveiben foglalja magában a kutatás, mind az alap, mind pedig az alkalmazott kutatások ösztönzését konkrét kutatási programok révén. Ezért a kutatók képzése és a tudás átadása alapját képezik a tanításnak és a társadalom tudományos, technikai és kulturális fejlődésének eszközeinek. Mindegyik bátorítja az együttműködést más egyetemekkel és tudományos és kulturális intézményekkel, valamint részt vesz az állami kutatási tervekben.

Így a Kormányzótanács 2012. február 29-én jóváhagyott "Stratégia a kutatás és doktori képzés" című dokumentumban - a Tudományos Kutatás, Technológiai Fejlődés és Innováció Regionális Stratégia (ERIDI) 2007 # 2013- rámutat arra, hogy a Salamanca Egyetem alapvető feladata a kutatás előmozdítása és koordinálása. Ezért a kutatók képzése és a tudás átadása alapját képezik a tanításnak és a társadalom tudományos, technikai és kulturális fejlődésének eszközeinek.

A Kormányzótanács 2012. július 30-án jóváhagyott 2012-2015-ös stratégiai tervében a Universitate de València célja a tehetségek megragadása és fejlesztése, valamint a kutatási termelékenység és a kutatási erőforrások növelése. A Santiago de Compostela Egyetem Stratégiai Tervében elkötelezte magát amellett, hogy "megfelel a szakosodott és versenyképes posztgraduális ajánlatoknak az egyetemi környezetre vonatkozóan, nemzeti és nemzetközi szinten, fokozva a posztgraduális tanulmányok társadalmi presztízsét".

A logika és a tudományfilozófia doktora a Salamanca Egyetem és az A Coruña, La Laguna, Granada, Santiago de Compostela, Valladolid és a Tudományos Kutatási Tanács (CSIC) Filozófia Intézetének egyetemeinek egyetemi programja. .

Az egyik nagyszerű erénye több mint 50 magas szintű kutatócsoport, amely integrálta, nagyon kiemelkedő és nagyon elkötelezett ezen izgalmas inter-egyetemi projekt számára.

Fő célja a magasan képzett kutatók képzése a logika és az érvelés, a tudományfilozófia, a tudományfilozófia és a társadalomtudományi tudományok és technológiák területén, amelyek képesek reagálni a növekvő társadalmi igényekre ezen a területen. Tehát a tudomány és a technológia tudományának és társadalomtudományi logikájának és filozófiájának területeinek különböző területein képzett orvosok képzése, amelyek alkalmasak a tudományos-technológiai rendszerek iránti növekvő társadalmi igények kielégítésére, azok irányítása és hatása a különböző társadalmi, gazdasági és politikai területeken. A program kiterjed a nyelv és a világ kapcsolatának elemzésére, a kognitív modellek és azok alkalmazására a mesterséges intelligenciára, valamint a kommunikációra, a beszédmódokra és a pragmatikára, a szándékosságra és a elméleti elképzelések, információs technológiák, mesterséges intelligencia, szemantikus web, számíthatóság stb.

A PD integrálása a hálózatban vagy a doktori iskolában:

A különböző részt vevő egyetemeken már létrejött doktori iskolák vagy a létrehozási szakaszban, amelyben a doktori program integrálódik. Így például az USAL-ban a logika és a tudományfilozófia hivatalos programját a Salamancai Egyetem Kormányzótanácsa által 2011. november 30-án létrehozott "Studii Salamantini" Doktori Iskolába integrálnák. Ebben a dokumentumban a "Salamantini Studii" Doktori Iskola a Salamanca Egyetem által létrehozott egység, amely a Doktori Programok tevékenységének megszervezésére és koordinálására összpontosítja a szükséges képességek és képességek megszerzéséhez. A Salamanca Egyetem doktora.

A hasonló jellemzőkkel rendelkező PD egyetemek korábbi tapasztalatai, valamint hogy a pályázat egy PhD minőségi pályázattal történő átalakításából származik-e, vagy hogy említést tesz a kiválóságról:

A PD elvárásait támogató ok a logika és a tudományfilozófia tudásának területeire vonatkozik, amelyből a doktort javasolják: az elismert kiválóság hagyománya a spanyol egyetemi környezetben, világos nemzetközi reflexiókkal.

a) A DP-t javasló egyetemek összességükben összegyűjtik a logika és a tudományfilozófia területét alkotó tematikus területek integritását, valamint lényeges és sajátos nézőpontjukat.

b) Ez a készlet tengelyeinek tematikus és módszeresen rendszerezett kezelése elengedhetetlen az alapképzéshez. És ezt a feladatot fel kell ismernie a javasolt egyetemeken az elméleti és gyakorlati jellegű szakképzés kötelező feltüntetésére. Ebből a szempontból a potenciális PhD hallgatók alapja messze meghaladja az egy egyetemen kialakult igényeket (a művészettudományok és a humán tudományok tudományágának szakán végzettek, valamint más egyetemek, posztgraduális diplomások vagy a mesterek egyikét, amely lehetővé teszi a közvetlen hozzáférést, vagy egy másik mestert, amely megfelelő képzést nyújt).

A javasolt PD magában foglalja a korábban végrehajtott tanulmányok természetes átalakítását, nevezetesen a logikát és a tudományfilozófiát végző doktori programot, hivatalos programot, amelyet mind az Oktatási és Tudományos Minisztérium, mind a különböző autonóm közösségek Salamanca, Valladolid, Santiago de Compostela, A Coruña, La Laguna és Autónoma de Madrid egyetemek, valamint a CSIC Filozófia Intézetének részvétele. A programot az RD1393 / 2007 királyi rendelet (október 29) szabályozta, és az Oktatási Minisztérium Egyetemi Koordinációs Tanácsa Főtitkárságának 2009. október 8-i határozatával összhangban ellenőrizték. Hasonlóképpen, a doktori programot megkülönböztették a Minőségi Díjjal (2008-09-2011-12-12).

Ezen program mellett az Egyesült Államok Egyetemi Tudományos és Technológiai Tanulmányok Intézetéhez csatolt egyetemi Tudományos és Technológiai Tanulmányok Tudományos és Technológiai Tanszékeihez kapcsolódó társadalomtudományi programot is beépítik.

A megvalósítás kényelmessége:

a) A diplomások és a mesterek szakmai gyakorlata általában egyre több szakértőre, kutatóra és szakemberre van szüksége, akik időt és munkát töltöttek módszeresen, hogy tanulmányozzák és elmélyítsék a filozófiai részvétel szempontjait és problémáit az említett területeken . Végső soron ez a fajta módszeres munka és gondolkodás olyan eszközöket biztosít, amelyek megértik azt a helyzetet, amely keresi és alakítja a különböző szakmai területeket összetett, többes számú és labirintus társadalmunkban.

b) A program lehetővé teszi az orvosok képzését a logika és a tudományfilozófia különböző területein. Az ilyen ügyekben képzett orvosok kényelme az, hogy ez a képzés hozzájárul egy olyan magasan képzett társadalom kialakulásához, amelynek magasan képzett szakemberei kifinomult módon fogalmazni, elemezni, ésszerűen megoldani és megoldani a komplex problémákat.

Emellett ezek a szakemberek magasan képesek lesznek:

  • A konfliktusok megoldása racionális megbeszélésen, közvetítésen és kulturális kritikán keresztül.
  • Válaszolj a tudományos-technológiai rendszerek működésére és szerkezetére, kezelésére és hatása a különböző társadalmi, gazdasági és politikai szférákra vonatkozó információ iránti egyre növekvő társadalmi igényre.
  • A nyelv és a világ kapcsolatának elemzése, a kognitív modellek és azok alkalmazási területei a mesterséges intelligenciára, valamint a kommunikációra, a beszédmódokra és a pragmatikára, a szándékosságra és a mentális reprezentációs elméletekre vonatkozó problémák .
  • A különböző információs technológiák kezelése és formális fejlesztési problémái: Mesterséges intelligencia, szemantikus web, számíthatóság stb. Hasonlóképpen, a klasszikus és nem klasszikus logikának, a történelemnek és a filozófiájának fejlődését illetően.

c) A doktori program arra is reagál, hogy a különböző egyetemek teljesítsék ajánlataikat olyan hallgatók számára, akik mesterképzésben szereztek doktori fokozatot vezető doktori képzést. Ezenkívül a program interuniversitási jellege biztosítja, hogy az ajánlat egy olyan program keretében valósuljon meg, amely elegendő kritikus tömeggel és entitással rendelkezik.

A teljes munkaidős és a részmunkaidőben dolgozó hallgatók:

Az exkluzív elkötelezettséget rendszerint a PhD program hallgatóinak biztosítják. Azonban figyelembe véve a beiratkozott diákok típusát, nyitva hagyja annak lehetőségét, hogy a diákok, akik részmunkaidőt szánnak. Ezért a korábbi doktori programok (középiskolai tanárok vagy más munkakörökben dolgozó diákok) tapasztalatai alapján a részidős hallgatók számára 6 hely foglalására van lehetőség.

kompetenciák

alap

  • CB11 - szisztematikus megértését egy tanulmányi és elsajátítását készségek és kutatási módszerek kapcsolódó területen.
  • CB12 - Képes elképzelni, design, vagy hozzon létre, hajtson végre és fogadjon el egy lényeges folyamat a kutatás és alkotás.
  • CB13 - Képes hozzájárulni határainak kiterjesztésére tudás révén eredeti kutatás.
  • CB14 - Képesség az kritikai elemzése és értékelése és szintézise az új és összetett gondolatok.
  • CB15 - Képes kommunikálni a felsőoktatás és a tudományos közösség és a társadalom általánosságban a saját szakterületükön az utakra és a nyelvek általánosan használt nemzetközi tudományos közösség.
  • CB16 - Képes keretében ösztönözzék a tudományos és szakmai kontextusban, tudományos, technológiai, társadalmi, művészeti vagy kulturális fejlődése egy tudás alapú társadalomban.

Készségek és személyes tulajdonságok

  • CA01 - navigáció a környezetet, amelyben kevés konkrét információt.
  • CA02 - talál a legfontosabb kérdésekre kell megválaszolni, hogy megoldja összetett probléma.
  • CA03 - tervezésére, létrehozására, fejlesztésére és indítson új és innovatív projektek saját szakterületén.
  • CA04 - Munkavégzés gépek és autonóm nemzetközi vagy multidiszciplináris környezetben.
  • CA05 - egységes egésszé, kezelni az összetett, és megfogalmazza értékelések korlátozott információ.
  • CA06 - kritika és védelmi szellemi megoldásokat.

egyéb készségek

  • CM1 - A tudás és a logika, a nyelv filozófiája, a tudomány és a technológia filozófiája területén fejlett tudás megszerzése.
  • CM2 - Olyan kutatási projekt kialakítása, melynek segítségével elemezheti és kritikusan értékelheti a korábbi hozzájárulásaikat, és amelyekben tudásukat és munkamódszereiket alkalmazhatják.
  • CM3 - Olyan új és összetett gondolatok szintézisének képessége, amelyek mélyebb ismereteket nyújtanak a kutatási környezetben, amelyben dolgoznak.
  • CM4 - Képes anyagokat készíteni saját kutatásáról és terjeszteni az eredményeket.

képzési tevékenységek

  • Kutatási szemináriumok
  • Kutatási eredmények kiállítási találkozók
  • Módszertani, szakirányú vagy gyakorlati képzés
  • Segítségnyújtás a nemzeti vagy nemzetközi konferenciákon
  • Tudományos publikációk
  • Más kutatóközpontokban tartózkodik

Kutatási területek

  • 1. sor: Argumentáció és logika
  • 2. sor: A nyelv és az elme filozófiája
  • 3. sor: A tudomány filozófiája
  • 4. sor: A tudomány és a technológia társadalomtudománya

felvételi kritériumok

Kiválasztás és belépés. Értékelési kritériumok és felelős szerv:

A PD akadémiai bizottsága a felhatalmazott albizottságon keresztül dönt az egyes pályázatok befogadásáról, és ha megfelelőnek ítéli, meghívhat egy interjút a pályázóra, amelynek átfogó értékelése maximum 30% a teljes értékelést. Az állásfoglalást tájékoztatni fogják az érdekelt feleknek, hogy attól a pillanattól kezdve és az egyes egyetemek határidőn belül beírhatják a PD-be való beiratkozást.

A pályázatok értékelési kritériumai a következők:

a) Az állítólagos fokozat megfelelősége és az egyetemi végzettség átlaga a cím (vagy diploma) és a mesterfokozat tekintetében. Magától értetődő, hogy a diákok, akik vagy a mester a logika és a filozófia a tudomány, vagy a mester a társadalomtudományok a tudomány és a technológia, vagy azok, akik más egyenértékű tanulmányokból származnak, a PD-től felajánlott ismeretek és készségek asszimilációja: akár 40 pont

b) Szakmai tapasztalat (az egyetemen belül vagy kívül, az oktatással, kutatással vagy irányítással kapcsolatos köz- vagy magánközpontokban): legfeljebb 20 pont

c) Tanulmányi eredmények, konferenciákon való részvétel, egyéb egyetemeken stb.: legfeljebb 20 pont

d) Angol vagy más idegen nyelvek dokumentált domainje: legfeljebb 20 pont

A speciális oktatási igényű tanulók támogatási szolgáltatásai:

Általánosságban elmondható, hogy a doktori képzésbe integrált egyetemek támogatják a diákok szolgáltatásait. A fogyatékkal élők és a különböző szolgáltatások integrációjára irányuló programok is rendelkezésre állnak, ahol a különböző típusú fogyatékossággal élő embereket tanácsokkal látják el és gondozzák.

programok

  • szőlő
  • Usal
  • USC
  • ETO
  • Valenciai Egyetem
  • ULL

Abban az esetben, ha helyénvaló, minden egyes diák számára egyénre szabott tantervi adaptációra kerül sor.

Diákok részmunkaidős elkötelezettséggel:

A hallgatók elkötelezettsége ebbe a PD-hez előnyben részesíthető. Azonban a kínált helyek némelyikét a részmunkaidőben elismert diákok foglalhatják le.

Azoknak a hallgatóknak, akik részmunkaidőben ezt a PD-t szeretnék tanulmányozni, a Program Akadémiai Bizottságára kell vonatkozniuk, amikor benyújtják a befogadási kérelmet, vagy ha elfogadják, ha az ott felsorolt ​​körülmények bármelyike ​​jelen van. alább, és lehetővé teszi az elismerést részidős hallgatóknak.

Többek között az alábbiak lesznek a részmunkaidős hallgatók belépésének kritériumai:

  1. Legyen dolgozik és dokumentálja a munkaviszonyt.
  2. Férfi, szenzoros vagy pszichikai fogyatékosság, amely meghatározza a részmunkaidős doktori tanulmányok szükségességét. Ebben az esetben a hallgatónak dokumentálnia kell az elismert fogyatékosság mértékét.
  3. Egy másik szakképzés elvégzése, ugyanabban vagy egy másik egyetemen, részmunkaidős elkötelezettséggel, és annak igazolására, hogy az ilyen tanulmányok beiratkozása vagy beiratkozása részmunkaidős hallgatónak minősül.
  4. Úgy kell tekinteni, mint az eltartottak fő gondviselője, és bizonyítani tudja, hogy az illetékes szerv által kiadott igazoló dokumentumokat és igazolást nyújtanak be a függőségi helyzet elismerésére.
  5. 3 év alatti gyermekek gondozása alatt álljanak.
  6. Légy magas szintű versenyző.
  7. Diák reprezentációs feladatok gyakorlása.
  8. Más megfelelően indokolt (például a nemi erőszak, a terrorizmus stb. Áldozata).

Ennek a feltételnek az elismerését évente kell ratifikálni, és a doktori tanulmányok megkötéséig a doktori értekezés bemutatásával és megvédésével jár. A fentiek ellenére, a PD fejlesztése során változásokat lehet kérni ezeknek a vizsgálatoknak az elkötelezettségére, amennyiben a következő körülmények fordulnak elő:

  • A részmunkaidős elkötelezettséggel rendelkező PhD hallgatók, akik a PD során elveszítik azt a körülményt, amelyre elismerték és elismerték őket, automatikusan a teljes munkaidőben elkötelezett, PD hallgatókká válnak. Ettől a pillanattól kezdve három évig tartanak a doktori értekezés iránti kérelem benyújtásától, feltéve, hogy a részmunkaidős hallgatóval nem töltöttek be két évet.
  • Azok a PhD hallgatók, akik teljes munkaidőben doktori tanulmányokat kezdtek meg, kötelesek részmunkaidős állást kérelmezni és megfelelni bármelyik fent megfogalmazott követelménynek, a feltétel teljesítésétől a a doktori értekezés iránti kérelem maximális időtartama, amely összességében, az eltöltött idővel, nem haladja meg az 5 évet.
Utoljára frissítve Június 2018

Az iskoláról

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Tovább

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Kevesebb