Doktori terület és társadalom. Történelmi evolúció egy trikontinentális térben (Afrika, Amerika és Európa)

Általános információk

Program leírás

A terület és a társadalom doktora. A Tricontinental tér (Afrika, Amerika és Európa) történelmi fejlődése (DOCTESO) a kutatások szinergiájának eredménye, akik a földrajz, a történelem, a régészet, a vallások és tudományok tanulmányozásában dolgoznak a Las Palmas de Gran Canaria Egyetem Földrajztudományi és Történeti Karának (ULPGC) és a Universidad de La Laguna (ULL).

Ez egy multidiszciplináris program, amelynek interdiszciplináris hivatása a következő kutatási területeken áll:

  1. A tér társadalmi szervezete, az antropizáció és a területi tervezés folyamata.
  2. Frontier társadalom. Gyarmatosítás, akkulturáció és gazdasági hatás.
  3. Vallások, hiedelmek és képzeletek tanulmányozása.
  4. Épület memória Orális és írásbeli források, régészet és történeti paradigmák.

Indokolás cím

A Las Palmas de Gran Canaria Egyetem Földrajztudományi és Történeti Karán és a Universidad de La Laguna nagy támogatást kapott az új törvényhozáshoz igazított Interuniversity Doctorate Program összehangolására irányuló kezdeményezés. Ezzel azt tervezik, hogy az egyetemi és a mester hallgatók tudományos karrierjének folytatása mellett kutatási, innovációs és tehetséggondozási tevékenységeket is kifejleszthet, nemcsak a szigetcsoportban, hanem a spanyolországi többi országban is és különös figyelmet fordítva Afrika és Latin-Amerika területi kereteire, amelyekkel a szigeteknek különleges kulturális és gazdasági kapcsolatai vannak.

Ez a program gazdagodik a Földrajztudományi és Történeti Karokkal leginkább közvetlenül kapcsolódó osztályok által szervezett különböző doktori programokban szerzett tapasztalatokkal, amelyek közül néhány már köztisztviselői. Másrészt az EHEA-ba való beépítés e szakaszában precedensként szerepel az Interuniversity Master of Archeology Master of the ULL és az ULPGC, amely minden típusú tanítási tevékenységet végző laboratóriumként szolgál, a cserék szervezésével és a megosztott kutatási munkák vezetésével.

Ez a PhD program olyan kutatók szinergiájának eredménye, akik munkájukat a földrajz, a történelem, a régészet, a vallások tanulmányozása és a természeti, kulturális és nyelvi örökség területén fejlesztik. Az általuk vezetett vagy részt vevő projektek közül sok példát mutat a bölcsészettudományok és a társadalomtudományok kontextusára jellemző transzverzális elemzésre, hogy a javasolt kutatási irányvonalak minőségiek legyenek a problémák kezelésére és eredmények multidiszciplináris perspektíva az egyetemes alkalmazási területeken. Ezért a Terület- és Társadalom Program. A Tricontinentális tér (Afrika, Amerika és Európa) történeti fejlődése, a DOCTESO ideális keret az ilyen perspektívák strukturálására és a fiatal tehetségek vonzására, nem csak a koordináló két egyetemről, hanem az egész földrajzi területről, amely magában foglalja a három-kontinentális jelleg.

kompetenciák

ALAPVETŐ ÉS ALAPVETŐ KOMPETENCIÁK

  • CB11 - szisztematikus megértését egy tanulmányi és elsajátítását készségek és kutatási módszerek kapcsolódó területen.
  • CB12 - Képes elképzelni, design, vagy hozzon létre, hajtson végre és fogadjon el egy lényeges folyamat a kutatás és alkotás.
  • CB13 - Képes hozzájárulni határainak kiterjesztésére tudás révén eredeti kutatás.
  • CB14 - Képesség az kritikai elemzése és értékelése és szintézise az új és összetett gondolatok.
  • CB15 - Képes kommunikálni a felsőoktatás és a tudományos közösség és a társadalom általánosságban a saját szakterületükön az utakra és a nyelvek általánosan használt nemzetközi tudományos közösség.
  • CB16 - Képes keretében ösztönözzék a tudományos és szakmai kontextusban, tudományos, technológiai, társadalmi, művészeti vagy kulturális fejlődése egy tudás alapú társadalomban.

KÉPESSÉGEK ÉS SZEMÉLYES KÉSZSÉGEK

  • CA01 - navigáció a környezetet, amelyben kevés konkrét információt.
  • CA02 - talál a legfontosabb kérdésekre kell megválaszolni, hogy megoldja összetett probléma.
  • CA03 - tervezésére, létrehozására, fejlesztésére és indítson új és innovatív projektek saját szakterületén.
  • CA04 - Munkavégzés gépek és autonóm nemzetközi vagy multidiszciplináris környezetben.
  • CA05 - egységes egésszé, kezelni az összetett, és megfogalmazza értékelések korlátozott információ.
  • CA06 - kritika és védelmi szellemi megoldásokat.

képzési tevékenységek

  • Kutatás terjesztése
  • Orális kommunikáció a tudományos területen
  • Az értekezésből levezetett elméleti és / vagy módszertani szempontok bemutatása nyilvánosan (kongresszus, szeminárium, workshop) egy vagy több doktori kutatóirodában
  • Kutatási szemináriumok

Kutatási területek

  • 1. sor: A tér társadalmi szervezete. Az antropizálás és a területi tervezés folyamata Ez a vonal struktúrálja a terület és a különböző perspektívákat elfoglaló népesség közötti kapcsolatot. Olyan projekteket fejlesztettek ki, amelyek befolyásolják a természetes és antropizált tájképek elemzését különböző területi és időrendi környezetekben, az őstörténetről a mai napig, az ősi tájak rekonstrukciójától a városi környezet megteremtéséig és a közterületek társadalmi használatáért. A benne foglalt projektek közül sokan különös hivatást élveznek az atlanti térségben kialakított kapcsolatok diachronikus elemzésére, összhangban a program három kontinentális természetével.
  • 2. sor: határmenti társadalmak. A kolonizáció, az akkulturáció és a gazdasági hatások A szigetcsoport sajátos helyzete, egy geostratégiai keretben, amely nagy jelentőséggel bír az Európa, Afrika és Amerika közötti kapcsolatokban, elemzési keretet nyújt az ezekből a kapcsolatokból idővel megszerzett folyamatok megértéséhez. A populációk demográfiai és genetikai változásai, a gazdasági ciklusok alakulása és a tájra, a politikára, az ideológiára és a kultúrára gyakorolt ​​hatásuk alapvető szempontok, amelyeket különböző kronológiai és térbeli keretek között tanulmányoztak, és nagyon aktuálisak.
  • 3. sor: vallások, hiedelmek és képzeletek tanulmányozása.
  • Ez a vonal a múltban és a jelenben a vallási sokféleségre és hiedelmekre, valamint a társadalmi képzeletek tanulmányozására irányul. Az elemzési perspektíva multidiszciplináris természetű, és a munkakör terjedelmében szerepel a globális, helyi és transznacionális skálák a három kontinenses környezetben, amelyek jellemzik a doktori.
  • 4. sor: Épület memória Írásos források, régészet és történeti paradigmák Ez a vonal transzverzális hatást gyakorol az összes kutatási projekt megfelelő fejlődéséhez szükséges elméleti és módszertani alapokra. Az egyes munkákban rejlő heurisztikus készülékek fejlesztése tovább fokozódik, kritikai elemzésének ösztönzésére és a kidolgozott tudományágak módszereinek javítására. Arra is törekszik, hogy kiemelje azokat az örökséget, amelyeknek saját információforrásuk van, mind írott, anyagi, akár immateriális.

felvételi kritériumok

A felvételi eljárás végrehajtására illetékes testület az Akadémiai Bizottság. Megállapítást nyert, hogy az Akadémiai Bizottság 9 tagból áll. A doktori program koordinátorának az ULPGC-ből kell származnia, az ULL professzora vállalja a koordináció feladatait a másik egyetemmel. A bizottságot egy kutatócsoportonként legalább egy képviselővel kell létrehozni, és biztosítani fogják, hogy a Bizottság tiszteletben tartsa a képviselet elvét, amely garantálja a programot támogató két egyetem hallgatóinak kiegyensúlyozott jelenlétét. Megállapítottam, hogy mindegyik egyetem számára minimum három tag legyen. Az ULPGC-n és az ULL-en kívül bármely program kutatási vonalán belül legfeljebb két, elismert presztízsű ember is lehet.

A felvételi kritériumok alapértelmezés szerint kiigazításra kerülnek az ULPGC PhD Programszabályzatában rögzítettek szerint.

A doktori program akadémiai bizottsága a pályázatokat a következő kritériumok alapján értékeli és rangsorolja: a pályázók érdemeinek megítélése a program végleges befogadására:

  1. Hozzáférési minősítés (súlyozott 50%), a következőképpen értékelve: ha a hallgató rendelkezik az ajánlott profil címével, 25 pont; ha megfelel a 2. kiegészítő profilnak, 20 pontot kap; és a 3-as kiegészítő profil tartalmazza, 15 pontot kapsz.
  2. Önéletrajz (súlyozott 50%)

a) Akadémiai nyilvántartás (legfeljebb 10 pont): a hallgató által a doktori fokozatot és mesterképzést,
b) Egyéb fokozatok (legfeljebb 4 pont)
c) Egyéb tudományos és / vagy szakmai érdemek (legfeljebb 11 pont): 1. kiadványok (legfeljebb 5 pont), 2. a B2 szintnek megfelelő vagy magasabb szintű ismeretek (legfeljebb 2 pont); 3. Ösztöndíjak, díjak (legfeljebb 2 pont); 4 szakmai tapasztalat (legfeljebb 2 pont)

Jövedelem aránya:

Profil (súlyozás 50%)

  • Az akadémiai képzés megfelelősége a program ajánlott profiljához: 25 pont.

Önéletrajz (súlyzós 50%)

a) Akadémiai nyilvántartás (legfeljebb 10 pont): a diplomás és mesterképzésben szerzett hallgatók átlagos minősítése vagy azzal egyenértékű fokozat, amely hozzáférést biztosít a doktori képzéshez.

b) Egyéb fokozatok 4 pontig

c) egyéb tudományos és / vagy szakmai érdemek: 1. kiadványok (legfeljebb 5 pont), 2. a B2 szintnek megfelelő vagy annál magasabb nyelv ismerete (legfeljebb 2 pont); 3. Ösztöndíjak és díjak (legfeljebb 2 pont) 4. Szakmai tapasztalat (akár 2 pont) akár 25 pont

Ezenkívül minden pályázónak angol nyelven kell bizonyítania B1 szintet.

A fogyatékossággal járó speciális oktatási igényű tanulók

Ha bármely pályázó olyan speciális helyzetet igénylő fogyatékosságot jelent, amelyet be kell jelentenie a beiratkozási kérelmében, és részletesen meg kell adnia a szükséges adaptációs intézkedéseket. Ebben az esetben a bejegyzés időpontjában be kell mutatnia egy orvosi igazolást, amely tartalmazza a funkcionális veszteség típusát és mértékét. A fogyatékosságból származó sajátos nevelési igényű diákok kiválasztási kritériuma ugyanaz lesz, mint a többi diák számára. Az Akadémiai Bizottság ebben az esetben értékeli az esetleges tantervi adaptációk szükségességét.

Teljes munkaidős és részmunkaidős beiratkozás

Évente 15 helyet kínálnak a teljes munkaidős és a részmunkaidős hallgatók között. Az egyes kurzusokban felajánlott 15 hely közül legfeljebb 10 lehet része a részmunkaidős felnőtteknek. Az ULL által kínált helyek 7, az ULPGC 8 pedig, melyből legalább 2-et osztanak részidőben a La Laguna-ban és 3 Las Palmas de Gran Canaria-ban, egészen addig, amíg elérik a legfeljebb 10-et. minden esetben a kiválasztási folyamat függvényében, amely a program Tudományos Bizottságának feladata.

A doktori hallgató teljes munkaidőben vagy részmunkaidőben jelentkezhet. Az utóbbi modalitás elengedhetetlen feltétele, hogy a doktori fokozatos doktori fokozat adott esetben a doktori fokozatot szerzett doktorjelölt feltétele legyen. Ezt a feltételt fel kell kérni az Akadémiai Bizottságtól, amely az alátámasztó dokumentumokat tartalmazza. A részmunkaidős doktori hallgató státuszát figyelembe veszik szakmai, családi vagy személyes okokból. Foglalkozási okok közé tartoznak a rögzített vagy stabil jellegű helyzetek, az idővel meghosszabbított ideiglenes szerződések vagy az Akadémiai Bizottság által figyelembe vett egyéb helyzetek. A családi vagy személyes motiváció többek között a függőség, az idősek vagy a fogyatékossággal élő gyermekek és az iskoláskorú gyermekek és a nemi erőszak áldozatai közötti kapcsolatot foglalja magában. A fogyatékossággal élő diákok 33% -nál nagyobb mértékben kérik, és dokumentálják az Akadémiai Bizottságot.

A regisztrációs mód megváltoztatása a közös regisztrációs időszakokban kérhető, az Akadémiai Bizottság kedvező jelentésének megfelelően.

Az éves tandíj, nincs változás lehet a rendszer elkötelezettség a tanév során, kivéve, ha nyomonkövetése súlyos körülmények értékelni kell a Tanulmányi Bizottság. Ennek okai, hogy lehet mondani, az alkalmazás, többek között a következők: a munka tevékenység, sajátos nevelési igényű, a családi ellátás iránti igény, nagy teljesítményű sportolók és gazdasági helyzet a háztartásban.

Utoljára frissítve Június 2018

Az iskoláról

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Tovább

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Kevesebb