Filozófiai doktori (egyetem)

Általános információk

Program leírás

Hat spanyol egyetem (Alicantei Egyetem, Almeria Egyetem, Castilla-La Mancha Universidad de La Laguna Egyetem, Zaragoza Egyetem, Murciai Egyetem) stratégiai szövetséget folytat egy doktori interuniversitási program megtervezésére. hogy professzorokat és kutatókat hozzanak létre a kutatási csapatok és a nagyobb hatású és kiválósági projektek köré.

A filozófiai területen szerzett PhD tanulmányok hosszú hagyományokkal rendelkeznek a Universidad de La Laguna . Valójában a jelenlegi program: "Filozófia, kultúra és társadalom" beillesztette az ugyanazon nevéhez fűződő hivatalos posztgraduális programba, és amely a spanyol oktatási minisztérium megszerzésével a Megemlékezés jegyzékét (2011. október 6-i állásfoglalás , Referencia MEE2011-0739, BOE, 2011. október 20) a 2011/12-es kurzusokhoz; 2012/2013 és 2013/2014 között közvetlen háttérrel rendelkezik az 1999-2001, 2000-2002, 2001-2003 és 2002-2005 közötti kétéves "Episztemológia és gyakorlati filozófia" doktori programban, valamint a " filozófia. Az elmélet és a praxis a jelenlegi világban "tanították 2004 óta.

Indokolás cím

Az egyetem, mint a kutatók tanára, valamint a nemzeti, regionális és helyi fejlődés eszköze, alapvető szerepet játszik a tudásalapú társadalomban. De egy tudásalapú társadalom akkor lehetséges, ha három alapvető követelményt képes elérni: a tudást elsősorban tudományos kutatáson keresztül terjeszteni, terjeszteni és szocializálni tudást tanítással, tudományos értekezletekkel, kiadványokkal stb. harmadszor a technológiai innováció révén történő átvitele és hasznosítása.

Az egyetem első küldetésében bekövetkező alapvető incidensek a doktori programok. Az Európai Felsőoktatási Térség struktúrája szerint a doktori programok az egyetemi hallgatók tudományos pályájának harmadik és utolsó ciklusát képviselik, valamint az első lépés a kutató pályafutásának.

A Bergenben tartott negyedik bolognai folyamatról szóló konferencia 2005-ben hangsúlyozta a felsőoktatás és a kutatás, az Európai Egyetemi Egyesület (EUA) közötti kapcsolatok megerősítésének szükségességét, tanulmányt készített, amely bemutatja a doktori programok kidolgozásának alapelveit. A jelentés: Az európai egyetemeken végzett PhD programok: eredmények és kihívások (2007) összegyűjti azokat a fő következtetéseket, amelyekkel Európanek szembe kell néznie, ha meg akarja tartani vagy vonzza a legtehetségesebb fiatal kutatókat. A cél az, hogy az egyetem és a harmadik ciklus az új tudás Európájának egyik pillérévé tegyék, ráadásul az Európai Uniót olyan helyzetbe hozza, hogy versenyezzen az Egyesült Államokkal az új tudásalapú társadalomban.

Ebben a nemzetközi összefüggésben a Spanyol Miniszterek Tanácsa 2009. január 30-án jóváhagyott Egyetemi Stratégia (EU2015), miután a Képviselőház és a későbbi szenátus Tudomány és Innováció Bizottsága tájékoztatta, a spanyol egyetem az Európai Felsőoktatási és Kutatási Térség összefüggésében, javítva globális pozicionálását.

Az EU2015 széleskörű strukturális reform megvalósítását javasolja, különös tekintettel a mesterképzések és doktori fokozatok racionalizálására a tevékenységek összevonása és az intézmények stratégiai célkitűzései révén a "kutatási kapacitás és hatás növelése érdekében" Spanyolországban a haladás, a jólét és a versenyképesség terén ".

A kutatási kapacitás és a nemzetközi versenyképesség erősítése érdekében a spanyol kormány stratégiai célként határozta meg a magas színvonalú doktori programok kínálatát. Spanyolországnak, mint Európa számára, növelnie kell a kutatók számát, és a doktori programok a sarokköve a cél elérésének. Ez azt jelenti, hogy a doktori programokat strukturáltabb módon szervezik be, beépítve őket a doktori iskolákba, mint különálló független egységek, amelyek a programok nagyszerű minőségének részét képezik.

A Murcia Egyetem, a Kormányzótanács 2011. december 23-i, a hivatalos doktori képzést szabályozó, január 28-i, 99/2011 királyi rendelettel összhangban létrehozta a Nemzetközi Doktori Iskolát (EIDUM) világos stratégiával rendelkezik a belső rendtartásról szóló rendeletének megfelelően: garantálja a vezetést a tudásuk területén és elegendő kritikus tömegű professzorok és doktori hallgatók számára. Ehhez olyan követelményeket támasztott, amelyeket a hozzá csatlakozó doktori programoknak (RRI, 13. cikk) kell teljesíteniük:

  1. Minden résztvevő professzor bizonyult kutatói tapasztalatnak.
  2. Hogy a részt vevő professzorok állami vagy magánfinanszírozást szerezzenek kutatási és minőségi tudományos termelésükben. Az egyes doktori programok professzorai közül legalább öt olyan, akik megfelelnek a doktori program koordinátorának a minimumkövetelményeknek, ahogyan azt a 99/2011.
  3. Hogy egyetlen iskolai doktori program professzora sem vehet részt az iskola vagy a Murciai Egyetem egyéb doktori programjaiban.
  4. Ezenkívül értékelni fogják:
    • A program kutatási irányaiban részt vesznek a neves presztízs hazai és nemzetközi előadói, akit akkreditált kutatás támogat.
    • Egy interuniversity program, amely egy releváns kritikus tömeget jelent a tudás egész területén.
    • Tegyen nemzetközi programot rangos egyetemek jelenlétével.

Pontosabban, az RRI negyedik átmeneti rendelkezése előírja az EIDUM-hoz történő első hozzárendelésre vonatkozó következő követelményeket:

  1. Annak bizonyítása, hogy a program rendelkezik a kutatási irányvonalak megfelelő fejlesztéséhez szükséges infrastruktúrával és anyagi eszközökkel.
  2. A programnak legalább 15 orvosa van.
  3. Hogy az egyes programok oktató tagjainak 60% -a megfelel az alábbi követelmények legalább egyikének:
    a) Két hatéves időtartam van.
    b) Hatéves időtartam, amelynek a támogatása legfeljebb hat év elteltével megtörtént.
    c) Az elmúlt öt évben két doktori értekezést irányított
  4. Hogy a program legalább öt tanára megfelel a 2001. január 28-i, a 99/2011. Sz. Királyi rendeletben meghatározott doktori program koordinátora alá tartozó minimumkövetelményeknek.
  5. Minden kutatócsoportnak legalább egy versenyprojektet (nemzetközi, nemzeti vagy regionális) kell tartalmaznia a program kutatási irányaiban. Az egyik programban szereplő finanszírozás nem használható más javaslatokban. Ahhoz, hogy a program részét képezze a finanszírozásnak, a főkötelezettnek vagy a felelős kutatónak az adott program vagy az abban részt vevő szervezet személyzetének professzorává kell válnia.
  6. Hogy a doktori programban részt vevő kutató személyzet utolsó öt évében 25 tudományos hozzájárulás érhető el, az ANECA értékelő útmutatójában meghatározott kritériumoknak megfelelően, a hivatalos doktori tanulmányok ellenőrzésére.
  7. Hogy a program kutatói az elmúlt öt évben legalább 10 doktori értekezést tartalmaznak, a program kutatócsoportjai között, a tézisek mindegyikéből származó tudományos publikáció teljes hivatkozásával, és az adatok objektív hatásáról szóló adatok feltüntetésével az eredményeket

Ezt a nemzetközi, nemzeti és intézményi összefüggést figyelembe véve hat spanyol egyetem (Alicantei Egyetem, Almeria Egyetem, Castilla-La Mancha Universidad de La Laguna Egyetem, Zaragoza Egyetem, Murciai Egyetem) hittek szükségesnek ahhoz, hogy szövetséget stratégiai fontosságú egy olyan doktori interuniversitási program megtervezéséhez, amely képes integrálni az EIDUM-ot, és mindenesetre olyan professzorok és kutatók hozzáadására szolgál, akik kutatócsoportokkal és projektekkel nagyobb hatással és kiválósággal rendelkeznek.

Pontosabban, az EIDUM RRI által megkövetelt interuniverzitás doktori programunk,

  1. A nemzetközi orvosok együttműködésével minden kutatási sorozatot figyelembe vesz. Pontosabban 62 külföldi kutató vesz részt.
  2. Ez a spanyol filozófiai területen releváns kritikus tömeg. 58 orvos van (a nemzeti résztvevők 100% -a). Közülük 14 professzor, 36 birtokos és 8 szerződéses professzor orvos (állandó)
  3. Megvan az infrastruktúrák és az anyagi eszközök, amelyek szükségesek a kutatási vonalak megfelelő fejlesztéséhez.
  4. A Program oktatóinak (36 kutató) 62,06% -a akkreditál 2 vagy több hatéves időszakot. Jelenleg 108 nemzetiség van akkreditálva. A programban részt vevő kutatók teljes számának hatéves átlaga 1,86.
  5. 20 professzor (34,48%) 2 vagy több tézist irányított és 2 vagy több hatéves időszakot akkreditált; vagyis teljesítik a doktori program koordinátoraként meghatározott minimumkövetelményeket a 99/2011., 2001. január 28-i királyi rendeletben meghatározottak szerint.
  6. Valamennyi kutatócsoportnak legalább két versenyképes kutatási projektje van (nemzetközi, nemzeti vagy regionális) a program kutatási irányaiban, és fő kutatóik a program professzora.
  7. A doktori programban részt vevő kutatói munkatársak utolsó öt évének 25 tudományos hozzájárulását akkreditálja, az ANECA értékelő útmutatójában meghatározott kritériumoknak megfelelően, a hivatalos doktori tanulmányok ellenőrzésére.
  8. Az elmúlt öt évben legalább 10 doktori értekezést akkreditál, amelyek legalább egy tudományos publikációval rendelkeznek, egyértelmű minőségi mutatókkal.

Másrészt, akadémiai megalapozottságként meg kell jegyeznünk, hogy a filozófián belüli interdiszciplináris doktori program, melyet bemutatunk, széleskörű kutatási hagyományokhoz kapcsolódik. Különösen az elődei közé tartozik a La Laguna, a Zaragoza és a Murcia egyetemeken tanított jelenlegi doktori programok.

Valójában a filozófiai doktori tanulmányok hosszú hagyományokkal rendelkeznek a Universidad de La Laguna . Valójában a jelenlegi program: "Filozófia, kultúra és társadalom" beillesztette az ugyanazon nevéhez fűződő hivatalos posztgraduális programba, és amely a spanyol oktatási minisztérium megszerzésével a Megemlékezés jegyzékét (2011. október 6-i állásfoglalás , Referencia MEE2011-0739, BOE, 2011. október 20) a 2011/12-es kurzusokhoz; 2012/2013 és 2013/2014 között közvetlen háttérrel rendelkezik az 1999-2001, 2000-2002, 2001-2003 és 2002-2005 közötti kétéves "Episztemológia és gyakorlati filozófia" doktori programban, valamint a " filozófia. Az elmélet és a praxis a jelenlegi világban "tanították 2004 óta.

Ez a Zaragoza-i Egyetem esetében is fennáll, ahol a "Filozófiai Tanulmányok" jelenlegi doktori programja (RD 1393/2007, ellenőrzési dátum: 07/15/2009) a korábban tanult program átalakulásának eredménye filozófia és levél, a "Filozófia, történelem, gondolat" címen, az 1994-1995-ös tanévtől; így a Filozófián szerzett PhD tanulmányokat a Zaragozai Egyetem Filozófiai és Levéltárában folyamatosan legalább 18 éven át folytatják.

Ami a Murciai Egyetemet illeti, a jelenlegi filozófia PhD programja, amely a 2010/2011-es tanév óta hatályos, a Filozófia Doktori Program átalakítása, amely a 2007/2008-as tanévben integrálódott a Hivatalos Posztgraduális Programba (Mester doktorátus), és két korábbi doktori program átalakítása volt a Filozófiai Osztályban: "Spanyolország és Európa, a párbeszéd szellemi története", amely a 2004-es évek biennáiban megkapta a Minőség Díjat, 2006 és 2005-2007 (MCD2004-00446 / MCD-2005 00203); és "A modern témakör konfigurációja". Mindenesetre a kari kar doktori tanulmányait megszakítás nélkül oktattuk azóta, hogy az 1992/1993.

kompetenciák

A Doktori cím megszerzésének magas szintű képzést kell nyújtania a különböző területeken, különösen azokon a területeken, amelyek kreativitást és innovációt igényelnek. Ennek a képzésnek három helyen kell megtörténnie: a személyzetnek, a tudás termelésének és a tudás terjesztésének társadalmi-kulturális összefüggéseiben.

Személyi szempontból az orvosok legalábbis megszerezték a személyes képességeket és készségeket:

  1. Fejleszteni akadémiai és extra-akadémiai környezetekben, ahol kevés konkrét információ van bizonyos kérdésekről vagy filozófiai problémákról.
  2. Keresse meg a legfontosabb kérdéseket kell megválaszolni, hogy megoldja összetett probléma.
  3. Tervezzen, hozzon létre, fejlesszen ki és vállaljon kreatív és innovatív projekteket a filozófiai tudás és általában a kultúra területén.
  4. Csapatként dolgozik, függetlenül nemzetközi vagy multidiszciplináris kontextusban, kutatóhálózatok létrehozása vagy integrálása.
  5. Egységes egésszé, kezelni az összetett, és megfogalmazza értékelések korlátozott információ.
  6. Tegyük fel, hogy a megoldások kritikája és érvelő védelme a tudományos-kutatói ethos lényeges részeként jelenik meg.

Másrészről a doktori tanulmányok legalább garantálják, hogy a doktori hallgató megszerzi azokat az alapvető kompetenciákat, amelyek lehetővé teszik számára

  1. Szisztematikusan értsd meg a filozófiának megfelelő tanulmányi területet, és elsajátítsd az ehhez a területhez kapcsolódó készségeket és kutatási módszereket.
  2. Képes kialakítani, megtervezni vagy létrehozni egy jelentős kutatási vagy létrehozási folyamatot a különböző kutatási területeken: társadalmi antropológia, esztétika, elméleti és gyakorlati filozófia és logika.
  3. Képesség hozzájárulni a tudás határainak kiterjesztéséhez az alapkutatás különböző területein végzett eredeti filozófiai kutatásokon keresztül.
  4. Képesség kritikus elemzés elvégzésére, valamint az új és összetett filozófiai, tudományos vagy humanista gondolatok szintézisének és szintézisének.
  5. Képes kommunikálni a filozófiai, humanista és tudományos akadémikus közösséggel, valamint általában a társadalomgal a tudás területén, a nemzetközi tudományos közösségben gyakran használt módokban és nyelvekben.
  6. Képesség a tudáson alapuló társadalomban az elméleti és szakmai környezetben, a gondolkodás és a tudományos, technológiai, társadalmi, művészi vagy kulturális fejlődés előmozdításában.

egyéb készségek

A doktori tanulmányoknak - amint említettük - magas színvonalú képzést kell biztosítani a különböző területeken; többek között idézettük a kutatás terjesztését és előmozdítását. Ebben az értelemben a doktori hallgatónak képesnek kell lennie

  1. Bővítse a filozófiai tudás vagy a tanulmányi terület határait, amelyeknek eredményei legalább egy nemzeti és / vagy nemzetközi szintű közzétételre adnak okot.
  2. Tervezzen és dolgozzon ki projektjeit a különböző adminisztratív környezetekben, amelyek lehetővé teszik a munkájának egy részét.
  3. A tudáson alapuló globális társadalom kontextusában ösztönözze, irányítsa és fejlessze a különböző tudományos és szakmai környezetekben a kutatást és a kulturális fejlődést.
  4. Közvetlen eredeti kutatási munkák.

képzési tevékenységek

  • A doktori tanulmányok általános keretrendszere
  • PhD hallgatók állandó szemináriuma
  • Elektronikus erőforrások Bibliográfiai menedzserek
  • PhD hallgatók interuniversitási kongresszusa
  • Tudományos közlemény: Tudományos cikkek írása és közzététele. A tudományos eredmények nyilvános bemutatása
  • Maradjon a Külföldi Kutatóközpontban
  • Idegennyelv javulás

Kutatási területek

  • 1. sor: Az esztétika és a művészetelmélet
  • 2. sor: Filozófia
  • 3. sor: morális filozófia és politika
  • 4. sor: Logika és a tudomány filozófiája

felvételi kritériumok

A kiválasztási és felvételi kritériumok a programban

A 99/2011 királyi rendelet 7. cikkének rendelkezései sérelme nélkül, a doktori program kiválasztása és felvétele a következő szabályok szerint történik:

  1. A doktori program kiválasztását a PhD Program Akadémiai Bizottsága végzi.
  2. A kiválasztás érdekében az Akadémiai Bizottság a következő kritériumokat használja:
    a. Az akadémiai tanterv értékelése (40%).
    b. A doktori programhoz kapcsolódó különös vagy jelentős jelentőségű érdemek értékelése (60%).
  3. Mindenesetre a doktori programokba való felvétel magában foglalja a fent említett hozzáférési kötelezettségeket. Ezek a képzési kiegészítések nem számítanak a doktori képzés időtartamára megállapított határértékre a 99/2011 királyi rendelet 28. fejezete 3.2. Cikkében. Az állami árak, valamint az ösztöndíjak és tanulmányi segédanyagok nyújtása céljából ezek a képzési kiegészítéseket doktori képzésnek tekintik.

Mindenesetre a doktori programban elfoglalt állásfoglalást az egyes egyetemek rektora határozza meg, a megfelelő doktori program tudományos bizottságának javaslata alapján, és a hatáskörök átruházásának vagy aláírásának sérelme nélkül a középiskola vagy a doktori iskola igazgatói javára.

A doktori programban résztvevő hallgatók listáját az elektronikus hirdetőtáblákon és azokon a karokon fogják közzétenni, amelyekben tanítanak, bár a rektor állásfoglalása révén más nyilvánosságra hozható eszközök is kialakíthatók.

A program különböző egyetemeire évente jóváhagyott szabályok, felvételi és beiratkozási utasítások a felvételi eljárásra is vonatkoznak.

A fogyatékossággal járó speciális oktatási igényű diákok esetében a kiválasztási és felvételi rendszerek és eljárások megfelelő támogatási és tanácsadási szolgáltatásokat tartalmaznak.

bejegyzés

A doktori programba felvett doktoranduszok évente kerülnek felvételre a megállapodásban meghatározottak szerint.

A nyilvántartásba vétel az erre a célra szolgáló irányító egységben történik, összhangban a kiegészítő szabályokban és a felvételi és beiratkozási utasításokban meghatározott követelményekkel, amelyeket az egyes egyetemek minden tanévben jóváhagynak.

A PhD hallgatók jogai és kötelességei

Doktori fokozatú hallgatónak minősül, aki a 99/2011. Számú királyi rendeletben rögzített követelményeket akkreditálva elfogadta és beiratkozott egy doktori programba.

PhD hallgatók a következő jogokkal rendelkeznek:

  1. Az egyetemi hallgatók közös jogai és az egyetemi hallgatói statútumban meghatáro- zott doktori hallgatók különleges jogai, amelyeket az 1791/2010 királyi rendelet jóváhagyott, december 30-án.
  2. Azok a jogok, amelyek, mint hallgatók, elismert és a programban részt vevő egyetemek alapszabályából származnak

PhD hallgatók a következő feladatokat látják el:

  1. Az egyetemi hallgató alapokmányának 13. cikkében és a programot integráló egyetemek alapszabályában általános jellegűek
  2. Azok a kifejezetten a szerződéses jogviszonyból eredő kötelezettségek, amelyekre adott esetben őket lehet alkalmazni.
  3. Az ebben a jelentésben tárgyalt képzési kötelezettségvállalások teljesítése.
  4. Végezze el a képzési tevékenységeket és a megalapozott kutatási szemináriumokat.
  5. Az előadóknak a formátumban és gyakorisággal előadott munkát be kell mutatni, és az értekezés kéziratát ésszerű értesítést kell benyújtani a rendezőnek a letétbe helyezés időpontjáról.
  6. Forduljon az igazgatójához, mielőtt bármilyen további tevékenységet végezne az egyetemen, hogy megvizsgálja a doktori értekezés iránti elkötelezettségének lehetséges következményeit.
  7. Tartsa be a munkahelyi biztonsági követelményeket, vagy bármilyen egyéb olyan sajátosságot, amely a kutatási helyén létezik.
  8. Tartsa be az egyetem által megállapított etikai normákat.
Utoljára frissítve Június 2018

Az iskoláról

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Tovább

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Kevesebb