Bevezetés
Tervezés és folyamattervezésKar: FME Rövidítés: D-KPI-A Acad. év: 2021/2022
Tanulmányi program típusa: Doktori képzés
Tanulmányi program kódja: P0715D270018
Megítélt diploma: Ph.D.
Oktatási nyelv: angol
Akkreditáció: 2020.2.18 - 20.2.28Tanulmányi mód: Teljes munkaidős képzésÁltalános tanulmányi idő: 4 évProgramvezető: prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D.Doktori Testület elnök: prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D. belső tanácsos: doc. Ing. Jaroslav Katolický, Ph.D. , doc. Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D. , doc. Ing. Jaroslav Juračka, Ph.D. , prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. , prof. Ing. Petr Stehlík, CSc., Dr. hc ,doc. Ing. Petr Blecha, Ph.D. külső tanácsos:doc. Ing. Pavel Hutař, Ph.D. , Ing. Jan Čermák, Ph.D., MBAA tanulmány céljaA doktori képzés fő célja a felsőoktatási törvénnyel összhangban magasan képzett és képzett szakemberek képzése, akik képesek önálló tudományos, kutatási és kreatív tevékenységre a tervezés és a folyamatmérnöki területen. A diplomások olyan ismeretekkel és készségekkel rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy cseh vagy nemzetközi tudományos intézményekben vagy kutatóintézetekben dolgozzanak. A program az elméleti ismeretekre, valamint a doktori tanulmányok gyakorlati tapasztalataira összpontosít. A nemzetközi kutatóintézetekkel való együttműködés nagymértékben támogatott. A tanulmányi programot úgy tervezték, hogy kielégítse az igényeket és kielégítse a társadalmi és ipari követelményeket a magasan képzett és képzett szakemberek számára a tervezés és a folyamatmérnöki területeken. A doktori képzés elsősorban a doktoranduszok kutatási és kreatív tevékenységeire épül. Ezeket a tevékenységeket intenzíven támogatja a hallgatók nemzeti és nemzetközi kutatási projektekben való részvétele. A kutatási területek magukban foglalják a tervezést (elemzés, koncepció, gépek, járművek, gépgyártás és energia tervezése) és a folyamattervezést (a mérnöki, a közlekedési, az energia- és a petrolkémiai ipar elemzése, tervezése és kivetítése).Diplomás profilA doktori tanulmányok elvégzése magasan képzett szakértő, széles elméleti ismeretekkel és gyakorlati készségekkel, amelyek lehetővé teszik számára a kreatív és kutatási tevékenységek független és / vagy tudományos csapatban történő elvégzését. A diplomás megismeri a tervezés és a folyamatmérnöki szakterület aktuális eredményeit, és képes alkalmazni az ismereteket kutatási vagy kreatív tevékenysége során. A végzős képes előkészíteni egy kutatási projektjavaslatot és felügyelni a projektet. Ugyanakkor a diplomás képes felhasználni az elméleti tudást és átadni a gyakorlatban. Ezenkívül a diplomás képes adaptálni a kapcsolódó tudományágak eredményeit, együttműködhet az interdiszciplináris feladatokban és növelheti szakmai képesítését. A diplomások részvétele a nemzeti és nemzetközi kutatásokban, valamint a nemzetközi kutatóintézetekkel való együttműködés hozzájárul szakmai kompetenciáik magasabb szintjéhez. Ez a tapasztalat lehetővé teszi, hogy a diplomások nemcsak saját tudományos tevékenységüket végezhessék, hanem szakmailag is bemutathassák eredményeiket, és részt vegyenek nemzetközi beszélgetésekben. A diplomás három fő területen tud bemutatni tudást és készségeket, és a szinergia nagyszerű eredményeket hoz. 1. A dolgozat témájához szorosan kapcsolódó elméleti ismeretek és gyakorlati ismeretek (lásd alább). 2. A tudományos munka, a kutatás és a kreatív tevékenység elvégzéséhez szükséges szakmai ismeretek és készségek. 3. Interperszonális és puha készségek és kompetenciák - a diplomás képes szakmailag bemutatni elképzeléseiket és véleményüket, képes bemutatni és megvédeni munkájuk eredményeit, megbeszélni és hatékonyan dolgozni egy tudományos csoportban vagy egy csapat vezetésében. Az értekezés témája szerint a diplomások magas szakmai ismereteket és készségeket szereznek a gépgyártásban, különös tekintettel a gépek, gépek, mérnöki folyamatok, valamint a járművek és szállítójárművek tervezésére és üzemeltetésére. A széles körű ismereteknek és készségeknek köszönhetően a diplomások a Cseh Köztársaságban és külföldön működő kutatóintézetekben, valamint kereskedelmi vállalatokban és alkalmazott kutatásban folytathatják karrierjüket.SzakmajellemzőkA doktori tanulmányok elvégzése magasan képzett szakértő, széles elméleti ismeretekkel és gyakorlati készségekkel, amelyek lehetővé teszik számára a kreatív és kutatási tevékenységek független és / vagy tudományos csapatban történő elvégzését. A végzett hallgató megismeri a tervezés és a folyamattervezés terén elért legkorszerűbb eredményeket, és képes az ismereteket alkalmazni kutatási vagy kreatív tevékenysége során. A végzős képes előkészíteni egy kutatási projektjavaslatot és felügyelni a projektet. Ugyanakkor a végzős az elméleti ismereteket felhasználhatja és át is tudja adni a gyakorlatban. Ezenkívül a diplomás képes adaptálni a kapcsolódó tudományágak eredményeit, együttműködhet az interdiszciplináris feladatokban és növelheti szakmai képesítését. A diplomás általában kutatóként, akadémikusként, informatikusként vagy tervezőként talál munkát. A végzett hallgató jól fel van szerelve készségekkel és kompetenciákkal, hogy jól teljesítsen a vezetői pozíciókban.A teljesítési kritériumokLásd az alkalmazandó szabályozásokat, DEAN ÚTMUTATÓJA. 2/2020, Az FME tanulmányainak megszervezésének szabályai (kiegészítés a DE Tanulmányi és vizsgaszabályzatához) (1) A doktorandusz tanulmányi feladatai teljesítését rendszeresen értékelni kell a tanulmányi és vizsgáztatási szabályok szerint: 35. cikk. ● augusztus 31. - a doktorandusz ellenőrzi és ellenőrzi az IS Apollo „A tanulmányok értékelése” nyomtatványát; ● szeptember 15 - a felügyelő ellenőrzi, esetleg hozzáadja álláspontját és igazolja az értékelést; ● szeptember 30. - a Tanulmányi Hivatal hivatalosan ellenőrzi a teljességet; ● október 15. - az intézetek igazgatói az esetleges álláspontjuk ismertetése után ellenőrzik az értékelést; ● Október 31. - a Doktori Tanács megvitatja az értékelést és beírja az IS Apollo-ba. Ezt követően a Tanulmányi Hivatal benyújtja az értékelést a dékán jóváhagyására (vagy a dékánhelyettes jóváhagyására). Az eredményről a doktorandusz hallgatóját és témavezetõjét értesíteni kell. ● Az eredeti értékelő űrlapot a doktorandusz iratában őrzik, a témavezető és a doktorandusz kérésre másolatot is szerezhet.
(2) A tanulmányok folytatásának a következő évben történő folytatásának feltételei a 2016/17-es vagy későbbi tanévben beiratkozott doktorandusz hallgatókra a következők: ● beiratkozás 2. évfolyamra - 2 vizsga letett; ● beiratkozás 3. évfolyamra - minden letett vizsga, beleértve az idegen nyelv vizsgát is; ● beiratkozás a 4. évre - benyújtott „Doktori államvizsga iránti kérelem”, amely tartalmazza az összes szükséges mellékletet (lásd az L. rész 2. bekezdését). Közzétett munka WoS vagy Scopus indexeléssel; vagy egy lektorált folyóiratban megjelent cikk, vagy egy konferencia anyagában megjelent cikk. A publikált munka témájának meg kell egyeznie a disszertáció témájának. A részmunkaidős doktoranduszok felvétele az 5. évfolyamba a témavezető álláspontja alapján megengedett. A nappali tagozatos doktoranduszok tanulmányi mód átadására pályáznak. Ezt a pályázatot a témavezető és a Doktori Tanács támogatja. A doktorandusz a WoS vagy a Scopus indexelésével megjelent publikáció első szerzője (e célra elegendő a publikálandó cikk elfogadó levele). A publikált munka témájának meg kell egyeznie a disszertáció témájának. A részidős tanulmányi módba történő felvétel kivételes és indokolt esetekben engedélyezhető (pl. Súlyos egészségi okok, anyai vagy szülői szabadság, hosszú távú külföldi tanulmányok).
Az egyéni tanulmányi tervből eredő fenti feltételek, határidők vagy kötelezettségek elmulasztása a tanulmányi feladatok elmulasztásának elmulasztásának okát képezi (a 111/1998. Sz. Törvény 56. § (1) bekezdés b) pontja) . A dékán felmentést adhat a Doktori Tanács és a témavezető álláspontja alapján, és ennek feltétele a doktorandusz megfelelően indokolt kérése.
(4) A nappali és részmunkaidős doktoranduszok a következő tanulmányi évben beiratkoznak a Tanulmányi Hivatalba szeptember első hetében.Tanulmányi terv készítéseA tanulmányi programok szabályait és feltételeit az alábbiak határozzák meg: DE TANULMÁNY ÉS VIZSGÁLATI SZABÁLYOK DE TANULMÁNYI PROGRAMSZABVÁNYOK - 69/2017. Iránymutatás, A Brno University of Technology TANULMÁNYI ÉS VIZSGÁLATI SZABÁLYAI ("ECTS" HASZNÁLATÁVAL), DEAN IRÁNYMUTATÁSA 2/2020, Az FME tanulmányainak megszervezésének szabályai (kiegészítés a DE Tanulmányi és vizsgaszabályzatához) DEAN IRÁNYMUTATÁSA 3/2019 Az FME tanulmányi programjainak doktori testületének eljárási szabályzata A doktori képzésben résztvevő hallgatók nem követik a kreditrendszert. A „Sikeres” és a „Sikertelen” osztályzatokat a vizsgák osztályozására használják, a doktori államvizsgát „Sikeres” vagy „Sikertelen” osztályzattal.Elérhetőség mozgáskorlátozottak számáraBrno University of Technology elismeri a felsőoktatáshoz való egyenlő hozzáférés szükségességét. A felvételi eljárás vagy a tanulmányi időszak alatt nincs közvetlen vagy közvetett megkülönböztetés. A sajátos nevelési igényű hallgatók (tanulási zavarok, testi és érzékszervi fogyatékosság, krónikus szomatikus betegségek, autizmus spektrum rendellenességek, kommunikációs képességek romlása, mentális betegségek) segítséget és tanácsadást találhatnak a Brno University of Technology Egész életen át tartó tanulás intézetében. Ezzel a kérdéssel a rektor 11/2017. Számú iránymutatása foglalkozik részletesen: „Speciális igényű jelentkezők és hallgatók a DE-ben”. Ezenkívül a 71/2017. Számú „Szállás és szociális ösztöndíj” rektori iránymutatásban a hallgatók információkat találhatnak a szociális ösztöndíjak rendszeréről.Milyen fokozatú programokat lehet megelőzveA Tervezés és Folyamatmérnöki doktori program a legmagasabb szintű felsőfokú oktatás biztosítására összpontosít, és folytatása a gépészmérnöki mesterképzésnek és a gépészmérnöki alapképzésnek, amelyet jelenleg akkreditáltak és hajtanak végre FME DE. A Tervezés és Folyamatmérnöki doktori képzésben való részvétel iránt érdeklődő más tanulmányi programban végzetteknek igazolniuk kell tudásszintjüket a fent említett tanulmányoknak megfelelően.