PhD program a frankofóniában és a sokféleségben

Általános információk

Program leírás

Ez egy négyéves interdiszciplináris program, amelyet a francia nyelvű világ irodalmainak és kultúráinak köré szerveznek, ideértve Franciaországot is. Meghívunk olyan jelölteket, akiknek hagyományos francia tanulmányaik vannak, valamint olyan jelölteket is, akiknek a kurzusa kevésbé jellemző, feltéve, hogy az iratok megfelelnek a Graduate Studies School (SGS) követelményeinek. A program célja, hogy segítse a hallgatókat a frankofón világ átfogó képének megszerzésében az időben, térben és a különböző társadalmi-kulturális diskurzusokon és gyakorlatokon keresztül. A program célja az is, hogy megkönnyítsék szakmai integrációjukat az egyre globalizálódó világba. Az értekezés bizottsága segítségével a sikeres jelölteknek lehetősége nyílik saját akadémiai háttér megteremtésére.

A program egyik legfontosabb tulajdonsága az, hogy akár egy évig is lehet tartózkodni frankofón országban vagy régióban (Európában, Kanadában, az Egyesült Államokban, Afrikában, Ázsiában vagy a Karib-térségben). A harmadik évben megvalósítható tudományos tartózkodás célja a kutatás előmozdítása, a szakmai és személyes tapasztalatok gazdagítása, valamint a francia nyelvű világ sokszínűségének felfedezése. A hallgatók egyetemi karrierre való felkészítése közben felismerjük, hogy a huszonegyedik században ez már nem az egyetlen franciaországi doktori képzés. A szakmai tevékenység egyéb ágazatai, például a nemzetközi kapcsolatok, a média, az emberi erőforrások, a nem kormányzati szervezetek, az üzleti élet, a diplomácia, a környezet vagy a művészetek, magasan képzett frankofón alkalmazottakat keresnek. Az interdiszciplinaritás és a sokszínűség programjának támogatására szeretnénk segíteni a doktorandusz hallgatóit abban, hogy illeszkedjenek a választott szakmához.

Tanulmányi és kutatási területek

A "Frankofónia és sokféleség" PhD programja a következő területeket foglalja magában:

  1. Századi frankofón elméletek, nyelvek és irodalom *
  2. A frankofón világ gyarmati és posztkoloniális összefüggései
  3. Az Ancien Régime és a tizenkilencedik század beszédei és reprezentációi

* NB: Ez a név Franciaországot és más francia nyelvű országokat és régiókat foglal magában.

Belépés a programba

A doktori program általában négy évig tart.

A követelmények:

  • francia vagy frankofón irodalom vagy kultúra mesterfokozatát (az egyenértékűnek ítélt másik program mesterfokozatát szintén elismerhetjük, az SGS-vel konzultálva)
  • legalább a B átlag a mesterképzésben

A pályázat a következő dokumentumokból áll:

  • jelentkezési levél tanulmányi tervvel francia nyelven
  • minden résztvevő középiskolai oktatás hivatalos átiratát
  • két ajánlólevél az akadémia részéről

Program követelmények

A tanfolyamok

Minden doktori hallgatónak a program első évében hat, három egységből álló kurzust kell teljesítenie. A francia 705 tanfolyam "Bevezetés az irodalmi és kritikai elméletbe" kötelező. Azok a jelöltek, akik már magiszteri tanulmányaik folyamán részt vettek egy hasonló kurzuson, jóváírást kérhetnek, ha benyújtják a kurzus heti programját és az olvasási listát a Pályakezdő Bizottsághoz. Ha jóváírást kapnak, akkor a hatodik kötelező kurzust a következő lehetőségek egyikével helyettesítik:

  • egy másik tanfolyam, amelyet az osztály kínál
  • Magyar 730 - Irányított olvasmányok
  • egy másik osztály által kínált kurzus, mindaddig, amíg ez releváns a hallgató kutatási területe számára

A doktori fokozatot folytató McMaster volt mesterek ugyanezt az eljárást fogják követni.

A tanfolyamok listája megtalálható az SGS könyvtár következő részében: Humán Tudományok Kar - angol - francia tanfolyamok . Vegye figyelembe, hogy nem minden felsorolt szemináriumot kínálnak évente.

Az SGS két további szükséges tanfolyamot kínál: az SGS 101 Academic Research Integrity és az SGS 201 akadálymentességről szóló törvény (AODA). Ezt a követelményt a tanulmány első hónapjában, azaz szeptember végéig teljesíteni kell.

Összegző vizsgák

A doktorjelöltek két koncentrációs területet választanak. Az első irodalmi. A hallgatóknak demonstrálniuk kell az elsődleges források, az elemzési módszerek és a terület szempontjából kritikus kérdések alapos ismereteit. A második vizsga elméleti vagy interdiszciplináris. A hallgatóknak bizonyítaniuk kell tudásukat valamelyik (a) elméleti keretben (posztkolonializmus, nemi vagy társadalmi-szexuális tanulmányok, queer- elmélet, pszichoanalitikus kritika, narratológia, szemiotika, befogadási elmélet stb.), Vagy (b) ) interdiszciplináris kapcsolatok az irodalom és a vizsgált kutatás szempontjából releváns egyéb területek (filozófia, orvostudomány, film, művészet, anyagkultúra stb.) között. A nappali tagozatos hallgatóknak ezeket a vizsgákat a doktori programjuk első 20 hónapjában kell elvégezniük. Disszertáció helyett a hallgatók eredeti cikket írhatnak, amelyet be kell nyújtani egy elismert folyóirathoz, biztosítva ezzel a cikk szakmai áttekintését. A cikk minimális hossza 7000 szó.

A dolgozat javaslata

A hallgatók kutatási igazgatójukkal konzultálva készítenek egy 25 oldalas disszertációt. Ezt a projektet a dolgozatbizottság értékeli. A bizottság elõtt a projekt szóbeli védelmét a program elsõ 24 hónapjában kell elvégezni, mielõtt a jelöltek független kutatást végeznek, és a dolgozatot megírják.

Harmadik nyelvi követelmény

A program vége előtt a jelölteknek passzív megértési tesztet kell letenniük az angol és a francia nyelvtől eltérő nyelven is. A nyelvet a jelöltek választják meg, bizottságaikkal konzultálva. A vizsga körülbelül egy oldalnyi szöveg francia vagy angol nyelvű fordításából áll. A Francia Tanszék Pályakezdő Bizottságának jóváhagyásával ez a vizsga helyettesíthető:

  • nyelvi képzés hat egyetemi, közép- vagy felsőfokú egységből, legalább B végzettséggel
  • EDU 750/751 oktatási alapelvek és gyakorlatok a MacPherson Intézet vezetésével, innovációjával és kiválóságával a tanításban és tanulásban. A kurzus leírása megtalálható az SGS könyvtár következő részében: Humanitárius kar - angol - francia tanfolyamok .
  • három tagú doktori szintű kurzus egy másik releváns tudományágban, amely a jelölt kutatáshoz kapcsolódik
mérföldkövek

Tanulmányaik során a doktoranduszoknak legalább négy professzionalizációs tevékenységben (a mérföldkövek) kell részt venniük. E tevékenységek célja az átruházható készségek elsajátításának elősegítése a különböző munkahelyeken.

A doktori értekezés

A program harmadik és negyedik évében a jelöltek mintegy 250 oldalas tudományos disszertációt készítenek (ideértve a megjegyzéseket és a bibliográfiát), és ezt támogatják a szóbeli vizsga során. Ez általában franciául történik.

A program szakaszai

Első év
  • Töltse ki a három tanfolyam 6 tanfolyamát a program első 12 hónapjában
  • Sikeresen tegyen át egy kutatási módszertan műhelyét
  • Válasszon egy dolgozatvezetőt (az első év végén)
  • A bizottsági tagokkal konzultálva azonosítsa a két fókuszpontot
  • Visszatérés az éves időközi jelentés (mielőtt 12 hónap)
Második év
  • A vizsgák sikeres teljesítése a program első 20 hónapjában. Támogassa a 25 oldalas disszertációs projektet az első 24 hónap végéig.
  • Visszatérés az éves előrehaladási jelentést (24. előtt hó)
Harmadik év
  • Nyújtsa be a dolgozat fejezeteinek tervezetét.
  • Lehetőség tanulmányozásra, kutatásra vagy gyakornoki gyakorlatra egy francia nyelvű országban.
  • Visszatérés az éves előrehaladási jelentést (mielőtt a 36. hónap)
Negyedik év

Nyújtsa be a dolgozat végleges példányát; támogatására; nyújtsa be a dolgozat végleges digitális példányát a MacSphere-hez.

Utoljára frissítve márc. 2020

Az iskoláról

McMaster University is located in the city of Hamilton, in the province of Ontario, Canada. We are one of the top 75 universities in the world (Times Higher Education World Rankings 2019), ranked 2nd ... Tovább

McMaster University is located in the city of Hamilton, in the province of Ontario, Canada. We are one of the top 75 universities in the world (Times Higher Education World Rankings 2019), ranked 2nd in the world for global impact (Times Higher Education Impact ranking, based on the Sustainable Development Goals (SDGs) adopted by the United Nations), and we are the #1 research intensive university in Canada. McMaster is known for our teaching model: a student-centered, problem-based, interdisciplinary approach to learning, a model that has been adopted world-wide. Kevesebb