A program neve: Társadalomtudományok doktora
Kulcs DGP: 241601
A végzős hallgatók rendes ideje: 6 félév
Kreditek: 225
Fokozat, amely: a társadalomtudományok doktora
Campus, ahol felajánlják: Hermosillo

Programleírás

Általános cél

A regionális és nemzeti szociális problémákkal foglalkozó projektek és kutatócsoportok tervezésére és irányítására alkalmas kutatók képzése.

Konkrét célok

  • A szociális kutatási projektek tervezéséhez, értékeléséhez és lefolytatásához szükséges készségek és kompetenciák fejlesztése.
  • Létrehozza a diplomásokon a humánerőforrás (kutatók és értékelők) képzésére vonatkozó kompetenciákat a társadalomtudományok területén.
  • A multidiszciplináris társadalmi kutatásokon alapuló projektek és stratégiák értékelésére képes személyek képzése a regionális és nemzeti környezetben reális problémák megoldására.
  • Támogassa az interdiszciplináris kutatást a társadalomtudományokban, megteremtve a társadalmi tudás különböző területeinek hatékony, ellenőrzött és produktív integrációjának alapjait.
  • Olyan tantárgyak kialakítása, amelyek képesek a társadalomtudományok multidiszciplináris kutatási projektjeinek működtetésére, tökéletesítésére és értékelésére az információigények kielégítésére.
  • Az interdiszciplináris kutatás előmozdítása a társadalomtudományokban, az integráció alapjainak megteremtése összetett tudásként, összekapcsolva a kapcsolódó területeket, mint például a megosztott területen termesztett területeket.

Mi lesz a kompetenciája, amikor befejezi a programot?

Graduate Profil

tudás

  • A több- és interdiszciplináris kutatási folyamat elméleti és módszertani alapjait és feltevéseit elsajátítja, és a társadalmi szempontból releváns problémák megoldására irányuló cselekvési iránymutatásokra irányítja őket.
  • Tudni fogja, hogyan kell kidolgozni azokat a diagnózisokat, amelyek lehetővé teszik az elfogadáshoz, analitikai stratégiákhoz és multidiszciplináris működési módokhoz szükséges helyzetek és problémák azonosítását és beavatkozását.
  • Tervezhet és végezhet több- és interdiszciplináris kutatási projekteket, amelyek technikáikat, kommunikációs stratégiáikat és megoldásaikat alkalmazzák az azt igénylő különböző területeken.
  • Meg fogja fogalmazni azokat a fogalmi eszközöket, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy érvényes és operatív tudományos érveket tartson fenn a különböző fegyelmi területeken, oly módon, hogy lehetővé tegye számára, hogy véglegesítse kutatási projektjét, és egy magyarázó elméleti modellt fogalmazzon meg és javasoljon egy interakcióban. és / vagy multidiszciplináris.

szakértelem

  • A multidiszciplináris munka és a kutatócsoportok összehangolására vonatkozó tárgyalási készségek és készségek fejlesztése.
  • A komplex megoldások létrehozása érdekében a multidiszciplináris kutatás során szerzett információk előállítását ugyanazok számára teszi lehetővé.
  • A kutatási projektek kidolgozásához olyan kvalitatív és / vagy kvantitatív kutatási módszertanokat használhat, amelyek a szociális jelenség magyarázó modelljeit javasolják.
  • Képes lesz könyvet, esszét vagy cikket publikálni, előadásokat tartani és tanítani vagy oktatni a tudományos ismeretek integrációjának különböző dimenzióival és dinamikájával kapcsolatos témákban.

A doktori program végén várhatóan hozzájárul a társadalomtudományok integrálásának stratégiáiban képzett társadalomkutatókhoz, akik képesek eredeti, innovatív és kritikus munkákat javasolni a különböző vonalak tanulmányozása területén. integrált posztgraduális kutatások Egyrészt részt fog venni a társadalomtudományok vitájában és újabb közreműködésében, másrészt a társadalom fejlődéséhez alapvető jelentőségű jelenségek tanulmányozásában.

A program végzőse széleskörű ismeretekkel rendelkezik a társadalmi eseményeket magyarázó társadalmi elméletekről. Ismerete lesz a multidiszciplináris társadalmi kutatások fejlesztésére és a gyakorlati megoldásokra, amelyek konkrét megoldásokat javasolnak a konkrét társadalmi problémákra. A végzős tudását a társadalom javára fogja alkalmazni, megőrizve a legmegbízhatóbb elveket, amelyek garantálják a társadalmi élet békés reprodukciójának feltételeit és befolyásolják a körülötte lévő embereket az állandó javulás és az élet és a méltóság tiszteletének szellemében ember. A társadalmi tudományok integrált posztgraduális programja hozzájárul a tudományos személyzet legmagasabb szintű fejlődéséhez, és elősegíti a jelenlegi jelenségek szigorú elemzését a kutatók képzésével annak érdekében, hogy a legfontosabb nemzeti és regionális problémák tanulmányozása alapján kritikus elemzéseket végezhessenek. tudományterületeit, és tájékozott, szilárd, eredeti és multidiszciplináris elméleti és módszertani javaslatokat tesz.

tanterv

Tantervterv

114658_MapaCurricular09.png

Témák listája

  • Kutatási szeminárium I.
  • A társadalmi kutatás módszertana
  • Klasszikus szociális elmélet
  • Kutatási szeminárium II
  • Mennyiségi módszerek I.
  • Kortárs szociális elmélet
  • Kutatási szeminárium III
  • Minőségi módszerek I.
  • Opcionális I
  • Kutatási szeminárium IV
  • Kvantitatív módszerek II
  • Opcionális II
  • Titrálás I. szeminárium
  • Minőségi módszerek II
  • Választható III
  • Titrálási szeminárium II
  • Választható IV

Opcionális tantárgyak

  • A globalizáció és a társadalmi folyamatok
  • Tanulmányok a tudásalapú társadalom számára
  • Oktatás a fenntarthatóságért
  • Kommunikáció és közegészségügy
  • Irányítás és intézményi változás
  • Jogszabályok és közpolitikák
  • Politikai kultúra
  • Globális és kortárs történelem
  • Kulturális történelem
  • Kommunikációs gyakorlatok Latin-Amerikában
  • Migráció és társadalmi mobilitás
  • Erőszak, bűnözés és biztonság
  • Sokszínűség és nemek
  • Családi tanulmányok
  • Oktatási paradigmák
  • Modellek az oktatásban
  • Oktatási stratégiák
  • Nyilvános politikák az oktatásban

A program ismereteinek létrehozása és / vagy alkalmazása.

  • A kultúrában és az etnikai fejlődésben felmerülő új társadalmi problémák. Ez a vonal központi témája a kulturális konfrontáció, a memória és az emberi kommunikáció; a Hobsbawm (2008) szerint a globális kapitalizmus fontos részei, mint az áruk és a tőke áramlása. Ebben a logikában a szükséges kutatási terület foglalkozik, amely a kollektív memóriával kapcsolatos identitással, multikulturalizmussal és regionális társadalmi gyakorlatokkal, valamint az egymással ellentétes érdekű társadalmi csoportok közötti megértés korlátaival foglalkozik (Hernández, 2003). Az Arizona és Sonora közötti bonyolult transznacionális szomszédsági környezetben, nyitott kulturális konfrontációkkal, többnemzetiségű migrációval és az amerikai oldalon fegyveres civilek csoportjaival, az itt tárgyalt kérdések létfontosságúak; a fentiekből adódóan a rasszizmus és mindenekelőtt a nem dokumentált személyek halálának kifejeződéseit közel egy évtizede veszi figyelembe (Humane Borders, 2010). A regionális társadalmi jelenségek közül sok, mint például a fent leírt szezonális migráció, nem előre jelezhető vészhelyzettel rendelkezik, így ez a vonal gyorsan reagál a nem-ciklikus és az önálló társadalmi jelenségek tanulmányozására.
  • Szociális fejlődés és oktatási folyamatok. A konvergencia területe olyan témák, mint a család, a társadalmi kirekesztés és a marginalizáció tanulmányozása, mivel a latin-amerikai koncertben fontosnak és ellentmondásosnak tekintik őket (Sánchez, 2008); ezt a helyi megnyilvánulásokat figyelmen kívül hagyva, amelyek a nemzeti szakértők szerint régiók közötti interdiszciplináris ellenőrzést igényelnek (Núñez, 2010). Különösen érdekes a Sonora állam számára, mivel az általa képviselt nagyság miatt a lakosság elöregedésének problémája és a család megváltoztatásának módja van, hogy ezt a kérdést kezelni lehessen, mivel megállapították, hogy 2030-ig a 17. A sonoránok százaléka idősebb felnőtt lesz (Grijalva et al., 2007). A fentiek mellett különös figyelmet fordítanak az oktatáshoz, a használathoz és az oktatási reformokhoz való hozzáférés formáinak vizsgálatával. A nemzetközi értékelő testületek által a nemzeti környezetben kritikusnak tekintett lehetőségekkel foglalkozik (CERI, 2004), és a regionális oktatási folyamatok javítására irányuló tudományos kutatások javaslatait befolyásoló területet azonos módon kívánja létrehozni. - a környezetekben, ahol az oktatás iránti növekvő kereslet, a hozzáférés egyenlőtlensége és a kisebbségi iskolai látogatás jellemzi (Martínez, 2002), ennek az LGAC-nak a prioritása látható a Sonora államának számos kihívásában. közeljövőben.
  • A globalizáció és a fenntarthatóság. A globalizáció és a fenntarthatóság LGAC-je foglalkozik az egyén problémáival a környezet, a város és annak viselkedése tekintetében. A nemzetközi szerzőkkel (Jorgensen, 2003) és a regionális szakemberekkel (Wong-González, 2009) egybeesve itt a latin-amerikai esetet olyan lehetőségnek tekintik, amelyet csak akkor lehet megérteni és kezelni, ha a strukturális szinteket egészében tanulmányozzák; nevezetesen a természet, a közösség és az egyén. A kortárs kutatások azt mutatják, hogy a migráns lakosság több mint 16% -át kitevő Sonora szenved a gyorsított növekedés hatásaitól a globális turisztikai tevékenység területén, amely azonban gazdasági előnyökkel jár, ez nem fordul elő ökológiai lelkiismeretre vagy a megszerzésre. versenyelőnyök az átlagos polgár számára (Enríquez, 2008). Az olyan problémák, mint a kritikus vízhiány, a városok növekedése, a talaj és a levegő szennyezése, a természeti erőforrások leromlása és az éghajlatváltozás ökológiai, társadalmi és gazdasági következményei egyre inkább jellemzőek. Ennek az LGAC-nak a kutatása ezeket a problémákat a fenntartható életmód és a környezet kialakítása szempontjából foglalkozik (Corral, 2010). A közpolitikák viszont problémát jelentenek a biztonság, a jogszabályok és a közszolgálat számára. Amint azt javasolták (Bañón, 2003), olyan kérdések, mint például az erőszak, a kormányzás és a foglalkoztatás iránti kereslet, amelyek képesek a döntéshozók tájékoztatására a követendő iránymutatásokról a szociálisan érzékeny és azonnali problémák kezelésére. A tudományos kutatás és az adatok alkalmazhatósága itt meghatározó, a változó migráció, a nemi bűncselekmények és a gazdaság egyenlőtlen növekedése által jellemzett regionális összefüggésben, ami a kirekesztéshez vezet (Denman, 2001).

Academic Core

név

levél

Dr. Víctor Corral Verdugo

vcorral@psicom.uson.mx

Dr. Martha Frías Armenta

martha.frias@unison.mx

Dr. Daniel González Lomelí

daniel.lomeli@unison.mx

Dr. Gustavo Lorenzana Durán

gustavo.lorenzana@unison.mx

Dr. Blanca Aurelia Valenzuela

blancav@sociales.uson.mx

Dr. Lucila Caballero Gutiérrez

lucila.caballero@unison.mx

Dr. Gustavo Adolfo León Duarte

gustavo.leon@unison.mx

Dr. Manuela Guillén Lúgigo

mguillen@sociales.uson.mx

Dr. Aarón Aurelio Grageda Bustamante

aaron.grageda@unison.mx

Dr. Blanca Silvia Fraijo Sing

blanca.fraijo@unison.com.mx

Dr. Emilia Castillo Ochoa

aaron.grageda@unison.mx

Dr. Jesús Ángel Enríquez Acosta

jesus.enriquez@unison.mx

Dr. César Octavio Tapia Fonllem

cesar.tapia@unison.mx

Dr. Rogelio Larios Velasco

rlarios@sociales.uson.mx

Dr. Juan Manuel Romero Gil

juanmanuel.romero@unison.mx

Dr. Dora Elvia Enríquez Licón

dora.enriquez@unison.mx

Dr. José Guadalupe Rodríguez Gutiérrez

jose.rodriguezgutierrez@unison.mx

Dr. María Auxiliadora Moreno Valenzuela

maria.moreno@unison.mx

Hogyan lehet belépni a posztgraduális képzésbe?

Belépési követelmények

  • Szerezzen egyetemi diplomát a társadalomtudományokban vagy a kapcsolódó szakokon. Az eredeti cím bemutatásának időtartama nem haladhatja meg a doktori képzés kezdetétől számított két hónapot.
  • A mesterek tanulmányi tervének átlagosan nem kevesebb, mint 80 tantárgyával.
  • A TOEFL-nek megfelelő angol nyelvvizsga bizonyítása legalább 500 ponttal.
  • Jelenítse meg és akkreditálja a bejárati vizsgát a CENEVAL, EXANI-III posztgraduális képzésére, amely a posztgraduális képzés akadémiai bizottsága által megállapított minimális százalékot tartalmazza.
  • Készítsen és hagyjon jóvá egy interjút az Akadémiai Kiválasztási Jövedelem Bizottsággal.
  • Mutasson be egy általános interdiszciplináris kutatási javaslatot a Társadalomtudományok Doktori Programját alkotó egyik vonalon.
  • A szerzői vagy társszerzőségnek legalább két tudományos publikációban kell megjelennie a indexelt kutatási folyóiratokban vagy a rangos szerkesztőségi könyvfejezetekben.
  • Töltse ki a Társadalomtudományi Doktori Programba való felvétel iránti kérelmet. Az alkalmazás online elérhető a végzős honlapon ( www.pics.uson.mx ). A kérelemben fel kell tüntetni a csatlakozni kívánt vizsgálati vonalat (a nyomtatott alkalmazást a többi dokumentummal együtt kell benyújtani).

felvételi profil

A pályázóknak a társadalomtudományok vagy a kapcsolódó tudományok bármelyikének mesterképzéssel kell rendelkezniük. A teljes munkaidőt szakmai elkötelezettséggel kell szentelniük annak érdekében, hogy részt vegyenek a posztgraduális képzésben részt vevők számára. Előnyben részesülnek azok a pályázók, akik akadémiai tapasztalattal rendelkeznek a doktori képzéshez kapcsolódó tudományos területeken. Hasonlóképpen, a jövedelem szükségesnek tekintendő, hogy a vizsgálat tárgya a helyi, regionális vagy nemzeti társadalmi problémákra reagál, anélkül, hogy kizárná a nemzetközi hatású projekteket, mivel rendszeres és globális elképzelésen alapul, amely elismeri az interakciót. kettős értelemben a helyi és a globális. Annak ellenére, hogy a tananyag-akadémiai szervezet céljaira a tudás létrehozása és / vagy alkalmazása három sora létezik, a PICS társadalmi problémákkal kapcsolatos megközelítése rugalmas lesz, és a kutatási vonalak vagy a kutatási területek bővülése lehetőségnek számít. eddig meghatározott tematikus tengelyek.

Mire van szüksége ahhoz, hogy megkapja a diplomát?

Minősítési követelmények

PhD fokozat megszerzéséhez:

  • Jóváhagyja a teljes kreditet és teljesítse a megfelelő diplomás programban meghatározott egyéb követelményeket;
  • A spanyol nyelvtől eltérő nyelv megértését igazoló bizonyíték, amelyet a posztgraduális program akadémiai bizottsága a tanulmányi program szerint megállapított.
  • A minősítés vizsgálata az írásbeli szakaszban és a szóbeli szakaszban az ex profeso nevű zsűri előtt történik.
  • Az orvos mértéke, hogy átadja a tudás általános vizsgálatát abban az esetben, amikor a posztgraduális program azt fontolgatja.
  • Tartsa be az iskolai szolgáltatások iroda által előírt követelményeket és követelményeket a fokozat kiállításához.

Titrálási lehetőségek

Az írásbeli és szóbeli szakaszban a fokozatot vizsgáló vizsga átadása a Universidad de Sonora Posztgraduális Tanulmányainak 61. és 62. cikkében meghatározottak szerint. A doktori szintű vizsga írásbeli szakasza egy egyéni tézis elkészítéséből áll, amelyben egy eredeti kutatást mutatnak be, amely lehetővé teszi a tudás előrehaladását a tudományterületeken vagy területeken, amelyek multidiszciplinárisak, és olyan információk, amelyek minősége képes a szociális beavatkozás szakemberei által megvalósított komplex megoldásokat. Jelenítse meg és védje meg a szakdolgozatot a kijelölt szakdolgozati bizottság előtt, a disszertációvezető és a bizottság oktatói által kidolgozott projekt alapján.

Mennyibe kerül a posztgraduális képzés tanulmányozása?

Az EXANI-III költségei

A Universidad de Sonora való belépésre jelentkezők regisztrációs költségét évente az első belépési értesítéssel együtt jelentik be.

Regisztrációs és tandíjdíjak

A hallgatóknak, ha bármelyik posztgraduális programba jelentkeznek, a megfelelő díjakat kell fedezniük a Hermosillo városában érvényes, a kvótákról szóló rendeletben meghatározott minimálbérnek megfelelően.

Infrastrukturális díjak

45 DSMM (Ez a költség és a féléves összeg Universidad de Sonora Kincstárának engedélyezése alatt áll).

Fontos: A programkoordináció a CONACYT nemzeti ösztöndíjra elfogadott pályázókra is érvényes, amennyiben megfelelnek az aktuális hívás követelményeinek. Az odaítélendő ösztöndíjak számának függvénye a CONACYT költségvetésének rendelkezésre állása. A prioritási sorrendet a felvételi folyamat átlagos pontszámából eredő hierarchia alapján határozzák meg.

Nagyobb jelentések

Dr. Blanca Silvia Fraijo Sing
Programkoordinátor
Blvd. Luis Donaldo Colosio és Reforma s / n, Centro, Col 83, CP 83000, 7F épület. Hermosillo, Sonora.
pics@sociales.uson.mx
Tel: 52 (662) 454 8410
href = "http://www.pics.uson.mx/

Program oktatási nyelve:
  • Spanyol

12 további kurzus Universidad de Sonora »

Utoljára frissítve Június 18, 2019
Ez a kurzus Nappali bejárós
Start Date
Duration
3 Év
Nappali
Price
10,478 MXN
Helyszínek szerint
Dátum szerint
Start Date
End Date
aug. 24, 2022
Jelentkezési határidő
Location
Jelentkezési határidő
End Date
aug. 24, 2022