Charles University Protestant Theological Faculty

Bevezetés

Hivatalos Leírás

A Protestáns Teológiai Kar (Eredetileg ismert, mint a Hus csehszlovák Protestáns Teológiai Kar) Alakult Prágában április 28., 1919. Mielőtt az első világháború, ott volt sok korlátozást protestáns Csehországban (amelyek egy részét a katolikus Ausztria időpontjában), valamint jelöltek a minisztérium kellett mennie Bécsbe tanulni. A létesítmény az új csehszlovák állam a háború után jött a teljes vallásszabadságot.

Református és evangélikus protestáns egyesültek, hogy létrehozzák a Evangélikus Egyház csehtestvéri, és az egyik első intézkedések létrehozása volt a Kar Református Teológiai képeznie a teológiai hallgatók és a más egyházak. Az első évében a kar volt 14 diák, de ez hamar nőtt a 78 1923 160 1929. Női kezdte tanulmányozni Karán 1922-ben; számuk jelentősen növekedett, miután a szinódus az evangélikus egyház csehtestvéri úgy döntött, hogy elrendel nők a minisztérium 1953-ban. A német megszállás Kar bezárták, együtt a legtöbb más felsőoktatási intézmények, de újra tevékenységét, amikor a második világháború véget ért. In 1949-50-ben 230 diák.

1950-ben a kommunista állam úgy döntött, hogy a kar kell osztani két iskola: a Hus Teológiai Kar hallgatói számára a Csehszlovák Huszita Egyház és a Comenius Protestáns Teológiai Kar hallgatói számára az evangélikus templom csehtestvéri és a kisebb templomok. Alatt a kommunisták a Comenius Kar tapasztalt sok nehézség és a diákok száma csökkent 100 alá. A legtöbb 1950-es és 1960-as években a Dean volt, a vezető cseh evangélikus teológus Josef Lukl Hromádka. Bukása után a kommunista rezsim 1989-ben, az új lehetőségek nyíltak meg a Comenius Kar. Volt egy óriási növekedés a hallgatók száma. 1990-ben a Comenius Egyetem beépítette Károly Egyetem és átnevezték a Református Teológiai Kar. 1995-ben költözött a nagyobb helyiség jelenlegi helyére. 2007-2008 között a kar körülbelül 500 diák és mintegy 25 nevelőtestület.

Kar Seal és Symbol

Gondolj - Act - Beszélj: teológia, mint Salt

Néhány gondolat a jelképe a Kar Pavel Filipi Amikor a prágai Protestáns Teológiai Kar 1919-ben alakult, alapítói szembesültek egy kis feladat, ráadásul több nagy közül: hogyan szimbolikusan a hagyományok voltak építve, és a célok voltak céloznak. Ezért tervezett egy új emblémát, amely a mai napig használnak, mint a pecsétet a Kar.

Hogyan szimbolizmus kell érteni?

A közepén egy kör alakú kialakítás látunk egy kelyhet. Ez szimbolizálja elég világosan a kapcsolatot az örökség a cseh reformáció, főleg a huszita reformáció újból fogadása kehely által laikusok ünnepnapokon az úrvacsora. 1417 a teljes Teológiai Kara prágai egyetemen az úgynevezett gyónáshoz alatt mindkét fajta, figyelembe oldalán a forradalom és hogy ezáltal a létét: egy éven belül a Tanács Constance visszavonta az engedélyt a tanításra. A választott ez a szimbólum, az új kar bizonyította, hogy elkötelezett a kehely (mindezt járhat), valamint a husziták voltak, és hogy elutasította bármilyen klerikalizmus, köztük teológiai klerikalizmus.

A felső fele a kerek kialakítás tudjuk olvasni a latin szavak: Sapere, AGERE, noelalberto, ami azt jelenti angolul: Szerintem, törvény, beszélni. A történelmi eredete a mottó megy vissza Jan Amos Komenský (Comenius), az utolsó püspök a régi Unity of Testvérek. A választás a jelen feltételek, és hogy miként kapcsolódik össze lehet érteni minden további magyarázat nélkül. A teológia az új kar akar művelni kell tudományos igénylő szigorú szellemi fegyelem meg kell gyakorlati, ami a cselekvésre; és végül meg kell párbeszéden alapuló, visszautasít minden más eszköz arra, hogy az egész az igazság eltekintve az Ige. A sorrend, amelyben a kifejezéseket kerülnek talán meglepő, a "beszél" a harmadik helyen, alkotó a csúcspontja a mottója. De ez a meglepetés eltűnik, ha arra gondolunk az óriási jelentőségű a cseh reformáció csatolt szabadságát Isten szavát. Szabadon hirdetve felszabadító Ige önmagában "a legszabadabb akciók" (actus liberimus omnium), és képes megszabadítani a kereszténység annak babiloni fogságból. Újra és újra, még idején a legnagyobb elnyomás, a cseh protestáns keresztények tapasztalta, hogy "Isten Igéje nem láncolt" (2 Tim. 2: 9), és hogy éppen ellenkezőleg, teret biztosít a szabad beszéd maga körül. Folytatva ezt a tapasztalatot és a hagyomány, a Kar alapító elkötelezték magukat, hogy létrejöjjön a Kari menedékül szólásszabadság, gyökerezik a szabad Isten szavát.

A központi része a jelkép, hogy a bal és jobb oldalán a kehely, egy talány formájában két hivatkozás Szentírás - Mózes 02:13 és 09:49 Mark. Mindkét részeket a "só" (latin sal) megtalálható. A kapcsolat a mottó, és a Szentírás idézet világossá válik, amikor rájövünk, hogy a kezdőbetűk a három szó a mottója (Sapere, Agere, noelalberto) együttesen alkotják a latin szó SAL.

De mi van a teológia és a teológiai kar köze só? Mi vezetett elődeink, akik úgy döntött, a design a jelkép kiválasztásához két részeket közül sok helyen a Bibliában, ahol sót említik? Ma már csak találgatni exegézisét voltak szem előtt. Mi lehet viszont bizonyos, hogy a változat az idézet Mark, hogy volt előttük volt az egyik, hogy talán nem támasztja alá az eredeti kéziratok, de gyakran megtalálható református bibliafordítás. E szerint a változat, Jézus szavai ezek voltak: "Minden áldozat lesz sós sóval." Mi ütött az a tény, hogy mindkét szövegrészeket a "só" szorosan kapcsolódik a fogalom áldozati. Leviticus 02:13 parancsol: "Te szezonban minden ételáldozatot sóval. Ne hagyja az szövetségének sója te Istened ki a gabona kínálatát. Sózzuk minden kínálatát. "Teológia, mint a referencia feláldozni? Vajon az alapítók a kar szeretnénk hangsúlyozni, hogy a kar továbbra is irányítani a figyelmet a lényege a keresztény üzenet - Krisztus áldozatát a kereszten? Talán. De talán volt valami mást forgat a fejében, amikor megtervezte a jelkép. Ez mindkét idézetek sót említett, mint egy további hatóanyag, amely válik oldjuk és diszpergáljuk az egész áldozati. És ez a saját felbomlása és az önálló elterjedési egyik alapvető funkciója a teológia. Megkérdőjelezésével saját ösztönei önfenntartás kötelezi annak egész gondolkodás, cselekvés és a beszéd, hogy a szolgáltatás keresztény és polgári közösségek, figyelmeztet és megvédi őket a korrupció az egoizmus, és arra ösztönzi őket, hogy szolgálja önzetlenül, akik tekintik a legkevésbé fontos ebben a világban. Ily módon a teológia azzal járulhat biztosítani azt, hogy az emberi család ne veszítse el a dimenzió az önmegtagadás és az önkéntes lemondás, ami nélkül sem élet az emberi méltóságot, sem a békés együttélés lehetséges.

Helyszínek

Prága

Address
Protestant Theological Faculty
Charles University in Prague

Černá 9,
P.O.Box 529
CZ-115 55 Praha 1
Czech Republic

Prága, Prága, Csehország

Keystone ösztöndíj

Ismerd meg az ösztöndíjaink által kínált lehetőségeket