Slovak University of Technology in Bratislava Faculty of Architecture

Bevezetés

Hivatalos Leírás

Kar
Tanulmány
Kutatás
Nemzetközi tevékenységek
Az építészet oktatása a STU-ban 1946-ban kezdődött, mint Építészet és Építőmérnöki Tanszék. 1976-ban az önálló Építészmérnöki Kar működött.

Az egyetemi tanulmányaink minden szintjén és formájában mintegy 17 000 helyi és külföldi hallgató a pozsonyi és trnavai főiskolán és intézetnél.


Az STU kutatás-orientált egyetem. Létezése során jelentősen hozzájárult a tudományos ismeretek fejlesztéséhez, terjesztéséhez és felhasználásához.


A nemzetközi együttműködés jelentős terület, amely az egész világ oktatási és kutatási intézményeivel való interaktív kapcsolaton alapul. Középpontjában az EU keretén belüli közös projektek állnak.

Az építészet oktatása az STU-ban 1946-ban kezdődött, és az Építészmérnöki Kar (FA) lett a Szlovák Műszaki Egyetem (STU) Kar legújabb kiegészítése. Akkoriban létrehozták az Építészmérnöki és Építőmérnöki Tanszéket a Szlovák Politechnika (SVŠT) Építészmérnöki ágának részeként, amelyet ma Építőmérnöki Karnak hívnak. Az olyan professzorok neve, mint E. Belluš, Kramár E., Karfik V., E. Hruška, JE Koula, A. Piffl, V. Chrobák és A. Hanauer, elválaszthatatlanul kapcsolódnak e tanszék felállításához. 1949-ben a tanszék az Építészet és Építésmérnök független fiókjává vált, amely 1950-ben megváltoztatta nevét Építészmérnöki Karra (FAPS). Bár 1960-ban a független FAPS ismét az Építőmérnöki Kar része lett, 1976-ban az Építészmérnöki Kar önálló karként kezdett működni. 1989-ben bevezették az egyetemi tanulmányok kétszintű rendszerét, a különféle tanulmányi programokkal együtt, valamint a kar struktúrájának átszervezését az optimalizálás érdekében.

Az STU Építészmérnöki Kar a Szlovák Köztársaság legnagyobb építészmérnöki oktatási intézménye. A kar trendei kialakultak, és az egyetemi oktatás "egyetemi platformjának" folyamatos fejlesztésén alapulnak. Ehhez kötődik a kar profiljának és oktatási tevékenységeinek nemrégiben megvalósult újítása az alapképzésben, a mesterképzésben és a PhD-ben. tanulmányi programok. A profil tükrözi az egyetemi alapelveket és megteremti a szakmai teljesítmény feltételeit a székhelyen és az EU keretein belül. Ebben a tekintetben egyértelmű iránymutatás áll az építészek, várostervezők és tervezők kreatív keretek közötti felkészítésére. A jelenlegi kétéves szintű tanulmányi rendszer a diplomás felkészültségére összpontosít. Hangsúlyozták a tudatosságot a művészetben és az elméletben, valamint a különféle műszaki és tervezési tantárgyakban, a várostervezéstől a belsőépítészetig.

Az Építészmérnöki Kar egy olyan épületben található, amelyet Emil Belluš, a múlt század legfontosabb szlovák építésze és az iskola alapítója tervez, akinek a "Belluš professzor Aula" (az egyetemen belül lakó) csarnokot nevezték. Az ilyen előadótermeken, stúdiókon, számítógépes létesítményeken és a kar könyvtáránál, amely jelentős szakmai könyveket és folyóiratokat tartalmaz (amelyek közül sok nemzetközileg elismert), felhasználható a kreatív képességek és szakmai készségek fejlesztésére.

architecture, skyscraper, urban

Szabad-Képek / pixabay

Támogatási központok

A kar tevékenységeit támogató szolgáltató központok:

Könyvtár

A Pozsonyi Szlovák Műszaki Egyetem Építészmérnöki Karának könyvtára (FA STU) egy tudományos könyvtár, amely rendkívül speciális készletekkel rendelkezik hazai és külföldi irodalommal (könyvek, forgatókönyvek, folyóiratok, szótárak, disszertációk stb.). A könyvtár számos előnyt kínál felhasználói számára - ingyenes hozzáférés az összes könyvtári készlethez (beleértve a nemzetközi on-line teljes szövegű adatbázisokhoz vagy a szakmai folyóiratok elektronikus változatához való hozzáférést), a legújabb irodalomhoz való hozzáférés az oktatott tanulmányi programok témája alapján. a karon, modern könyvtári és információs szolgáltatások (könyvtár on-line katalógus, önkiszolgáló másoló és szkenner gépek, ingyenes Wi-Fi hozzáférés), kényelmes tanulási és munkaterület.

Az FA STU könyvtárát 2010-ben újították fel az újjáépített helyiségekben, különleges légkörben, amelyet az eredeti restaurált bútorok és faburkolatok teremtettek az 1950-es évekből, összhangban az FA épület stílusával. A külön könyvtár tantermét, amely a könyvtáron kívül található, széles körben használják a diákok az iskolai feladatok és projektek készítésére, valamint az információk cseréjére (a helyiség előadásokhoz, előadásokhoz, műhelyekhez és panelbeszélgetésekhez is alkalmas).

Számítástechnikai Központ

CEDA (Design for All)

A Mindenki számára kialakított Központot 2007 júniusában hozták létre a Pozsonyi Szlovák Műszaki Egyetem Építészmérnöki Karán.

A CEDA küldetése

Zökkenőmentes beépített környezet létrehozása, amelyet mindenki használhat, életkorától, méretétől vagy képességétől függetlenül.

A CEDA elkötelezett az egyetemes tervezés elve mellett, amely lehetővé teszi a szlovákiai emberek számára, hogy beilleszkedjenek az emberi különbségeket figyelembe vevő társadalomba, és képességeik szerint a lehető legjobban lépjenek kapcsolatba a környezettel.

Az univerzális formatervezés egy olyan környezet kialakítására és összetételére utal, amely lehetővé teszi annak elérését, megértését és felhasználását minden ember számára, életkoruktól, méretüktől vagy képességüktől függetlenül. (Rokkantsági törvény, 2005)

partnerek

A CEDA tagja:

  • Design for All Europe - egy egyedülálló nemzetközi platform a különböző szervezetek számára, amelynek közös célja: mindenki számára befogadóbb Európa
  • Dfa Acanet - egy akadémiai hálózat, amelyet az EIDD-DfA Europe egyetemi igazgatóságai hoztak létre

Fő tevékenységek

Hozzájárulás a Design for All, CEDA szabványainak fejlesztéséhez:

  • Vegyen részt a vonatkozó szabványosítási munkában a nemzeti, európai és nemzetközi szabványügyi testületekkel;
  • Kutatás biztosítása nemzeti és nemzetközi projektek együttműködésével, lebonyolításával és megrendelésével, valamint konferenciákon, szemináriumokon és workshopokon való aktív részvétellel;
  • Ösztönözze a nemzeti és nemzetközi szabványok betartását a Design for All programban.

Az oktatás és a szakmai fejlődés előmozdítása érdekében a Központ koordinátor és szakértő szerepét tölti be:

  • Biztosítsa a megfelelő Design for All-Universal Design tanfolyamok kidolgozását az akadémiai, szakmai és releváns állami testületekkel együttműködésben;
  • Elő kell mozdítani az egyetemes tervezés elveinek bevezetését és integrálását az egyetemi tantervekbe minden tanulmányi szinten (alapképzés, mester és posztgraduális képzés);
  • A professzionális testületek által elismert üzembe helyezési és bírálati kritériumokba, amennyire lehetséges, biztosítsák az univerzális formatervezés alapelveit és alkalmazását.

A Design for All, a CEDA tudatosságának ösztönzése:

  • Fenntartja a tudáson alapuló, az univerzális dizájn bevált gyakorlatát;
  • Professzionális tanácsadást kínál az épített környezeti akadályok által okozott nehézségekkel küzdő emberek számára;
  • Elősegítse a Design for All megértését azáltal, hogy tanfolyamokat szervez a szakemberek számára, akik részt vesznek a beépített környezet megvalósításában.

Fenntartható és Hatékony Építészet Központ - "Építészet 2020"

A Fenntartható és Hatékony Építészet Központja - az "Építészet 2020" (a továbbiakban A2k20) kutatás és képzés a SUT Építészmérnöki Karán. Ez a kar egy speciális osztálya, amely kutatási és képzési tevékenységeket folytat az építészeti tervezés területén, és megfelel a 2010/31 / EU irányelvnek az épületek energiahatékonyságáról szóló irányelv kritériumainak a 2020 utáni új épületekre vonatkozóan, hangsúlyozva a fenntarthatóságot és az környezet. Az A2k20 összekapcsolja a különféle intézetek (és végül más karok és intézmények) kutatóit az iEPD-vel (Passzív Házak Intézete), az SKGBC-vel (Szlovák Zöld Épület Tanács), az ArTUR-tal (a fenntartható fejlődés építészete) és más szakmai szervezetekkel együttműködésben.

Az A2k20 alapvető feladatai:

  • Kutatás az energiahatékony építészet (azaz a 2010/31 / EU irányelv kritériumainak megfelelő épületek) tervezésében, hangsúlyt fektetve a fenntarthatóságra és a környezet tiszteletére, nemzeti és külföldi szervezetekkel, egyetemi tanszékekkel, valamint más hasonló projektekkel együttműködve gondolkodású intézmények külföldön;
  • Együttműködés a jelentős kutatási munkára vonatkozó jogszabályi rendelkezésekkel, a nemzeti és az európai szabványok és az egyéb jogszabályi rendelkezések közötti egyensúly megteremtésével, valamint a vonatkozó jogszabályok megjegyzéseivel, valamint az építészeti és városi környezetet érintő jogszabályi rendelkezések kidolgozásában való részvétel az európai és nemzeti intézményekkel együttműködve;
  • Képzési tanfolyamok kidolgozása és végrehajtása az energiahatékony és fenntartható környezet megtervezése érdekében, nemzeti és külföldi szervezetekkel együttműködve;
  • Az energiahatékony tervezés és a fenntartható építészet alapelveinek integrációjának ösztönzése az egyetemi tantervekben minden szinten - alapképzés, mester és doktori szint;
  • Képzési tanfolyamok szervezése a környezet megteremtésében részt vevő hallgatók és szakemberek számára (elsősorban építészek és építőmérnökök számára), amelyek célja az energiahatékony, fenntartható és környezetbarát építészet alapelveinek megértése;
  • Az energiahatékony, fenntartható és környezetbarát építészet elvének érvényesítése a szakértői bizottságok értékelési kritériumai közé tartozik;
  • Professzionális publikációk kiadása, amelyekben közzéteszik a kutatási eredményeket (és azok végrehajtása az oktatásban), pozitív példák a gyakorlatból vagy az A2k20 hatályának tényleges ismerete;
  • A kutatási eredmények gyakorlati alkalmazásához kapcsolódó szakértelem A2k20;
  • A tudáspotenciál növelése az energiahatékony, fenntartható és környezetbarát építészet kialakításában az egyetemeken és kutatóintézetekben oktatás, szemináriumok, workshopok, tanfolyamok stb. Szervezésével;
  • A hallgatók, valamint az oktatók és oktatók mobilitásának támogatása;
  • Együttműködés a szakmai szervezetekkel, elsősorban a Szlovák Építészek Kamara és a Szlovák Építőmérnöki Kamara (a továbbiakban: SKA és SKSI) között;
  • Irodalmi kiadványok; és
  • egyéb tevékenységek, összhangban az A2k20 fókuszával.

Nyitottak vagyunk a fent említett területeken folytatott kutatási / oktatási projektekben való együttműködésre, ha érdekli.

Vállalkozási tevékenységek központja

Oktatási és Kutatási Központ a Selmecbányán

A nyári iskola célja a kulturális örökség értékeinek azonosítására való képesség kiképzése ott, ahol addig nem azonosítják, mutatják be vagy nem deklarálják

  • a kulturális örökség egyedi értékeinek osztályozása az általános csoportokba,
  • a történelmi épületek, a művészet és az értékek elsődleges (alapvető) dokumentációjának kézügyessége.

Az iskolai tevékenységek összefoglalása

  • Rövid kirándulás az építészet történetében, a kapcsolódó vizuális és dekoratív művészetek révén - Banska Stiavnica helyének bemutatása és jellemzése az idő-tér kapcsolatokban az építészet és a művészet általános története során.
  • Különböző típusú építészeti és természeti örökségek, valamint műemlékek részletes leírása és jellemzői:
    • Sakrális építészet
    • Ősi városi komplexumok
    • Natív építészet
    • Régészeti leletek és területek
    • A műemlékek, a tudomány és a kézimunka
    • Várak és kastélyok kertekkel
  • A természet és a táj megőrzése
  • A kulturális átjáró
  • Védett természeti területek és természetes különlegesség
  • Az örökség megőrzésének és helyreállításának alapelvei
  • A történelmi tárgyak dokumentációjának alapjai (rajz, mérés, foto-dokumentáció) és bemutatók

Oktatási tevékenységek

  • Oktatás az emlékművek helyreállítása és a kulturális örökség megőrzése területén autentikus történelmi környezetben:
    • A város történelmi helyreállításának kulturális, műszaki és gazdasági hátterének tanulmányozása.
    • Ismerkedés a történelmi építőanyagokkal, technológiákkal, építményekkel, valamint az épületek hagyományos használatával és karbantartásával.
  • Szemináriumi projektek, stúdiórajzok és értekezés előkészítése;
  • A tudományos és kutatási munka a közösségi emlékmű alapjának értékelésére, dokumentálására és kezelésére összpontosított;
  • Tájékoztatási, tanácsadási és oktatási tevékenységek azok számára, akik részt vesznek az emlékmű helyreállításában;
  • Együttműködés a szlovák, valamint a partneri egyetemekkel és külföldi intézményekkel.

Kereskedelmi tevékenységek

  • Szemináriumok, műhelyek, konferenciák, kiállítások és egyéb szakmai rendezvények;
  • Különleges szemináriumok és profilos kirándulások szervezése a témával kapcsolatban:
    • Középkori falfestmény Szlovákiában (Európában található középkori freskók gazdag gyűjteményei Alpostól északra).
    • A reneszánsz építészete Európa szívében (polgári házak, paloták, villák, haranglábok, erődítmények, pl. Szlovákiában, Lengyelországban, Magyarországon).
    • A világ tudományának és technikájának érdekességei Szlovákiában (mérnöki munkák az UNESCO listáján, a Magna Via híres postai út.
    • A világ első függesztett tetője Banska Bystrica-ban.
  • A műemlékvédelemmel kapcsolatos kiválasztott tantárgyak tanítása;
  • Oktatási és informatív tartózkodás (pl. „Nyár emlékekkel”);
  • A Reader előadásainak felhasználása és a kulturális örökség megőrzése;
  • Irodák kiadása alkalmi szakmai rendezvények szervezésére (5 szemináriumi terem, 200 m2);
  • Rajz tanfolyamok és hallgatói munkák kiállítása;
  • Alkalmi kulturális és társadalmi események.

Modellszimulációs laboratórium

A FA STU poprádi központja a CAD és a regionális kérdésekre összpontosít.

Helyszínek

Pozsony

Address
Námestie slobody 19
81245 Pozsony, Pozsonyi régió, Szlovákia