Ph.D. az antropológiában és a társadalmi változásokban
California Institute of Integral Studies
Kulcs információ
Campus helye
San Francisco, Amerikai Egyesült Államok
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Távoktatás
Időtartam
4 - 7 évek
Pace
Teljes idő, Részidő
Tandíjak
Kérjen információt
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
Ösztöndíjak
Fedezze fel az ösztöndíj lehetőségeket tanulmányai finanszírozásának elősegítésére
Bevezetés
Aktivizmus. Kutatás. Szociális változás.
Az antropológia és a társadalmi változások egy kicsi, innovatív diplomás osztály, különös tekintettel az aktivista ösztöndíjra, a harcos kutatásokra és a társadalmi változásokra. Az etnográfiai kutatási módszertan egyedi megközelítése feloldja a hagyományos akadályokat a kutatás és a politikai aktivizmus, a bennfentesek és a kívülállók, valamint a kutatók és a főszereplők között. A néprajz eszköz az "általunk leírt feltételek megteremtésére". Részt veszünk a társkutatásban, hogy feltárjuk a társadalmi változások meglévő alternatíváit és lehetőségeit.
A tehetséges oktatók mellett Ph.D. a tanulók megtanulják, hogyan kell a közvetlen cselekvés gyakorlatát alkalmazni a kutatási folyamatban. Elhatároztuk, hogy megteremtjük az általunk leírt feltételeket, amikor kutatásunk elkezdi megtestesíteni a létrehozni kívánt világ értékeit.
A Programról
Bizonyos értelemben a posztkapitalista tanulmányok osztálya vagyunk. Nem akarunk azonban valamilyen álmodozott utópiára hivatkozni, sem a futurisztikus forgatókönyvek spekulatív feltárására. Miközben egyetértünk Lewis Mumforddal abban, hogy "mennyei kastélyokat kell építeni", még sürgetőbb szükségnek látjuk az alternatívák politikájának tanulmányozását itt és most: a már épülő konkrét utópiák szükségességét, és megérteni más világokat, amelyek már lehetségesek.
A világ számos pontjáról érkező aktivistákkal együtt úgy gondoljuk, hogy "egy másik világ lehetséges". Emlékeztetünk arra, hogy az új társadalmi mozgalmak szerepe nem a világ meghódítása, hanem újjáteremtése. Mi tehát az antropológia és más társadalomtudományok szerepe és felelőssége? Egy olyan világban, ahol ennyi válság van, kevés dolog tűnik relevánsabbnak, mint a hegemóniaellenes ismeretek és gyakorlatok szisztematikus kutatása. A társadalomtudósoknak jobb időkre kell hagyniuk a pesszimizmust. Az antropológia különösen jól felkészült arra, hogy részt vegyen a „mosttóp” feladatban, amely a kapitalizmuson, a hierarchián és az ökológiai katasztrófán túlmutató társadalomtudományi ismeretek megszerzése.
Az aktivista kutatás gyakorlata és technikája fontos modellje a prefiguratív társadalomtudománynak. Ahogy egy kortárs antropológus, a programunk egyik barátja nemrég megjegyezte, amikor „néprajzot készít, megfigyelheti, mit tesznek az emberek, majd megpróbálja kibékíteni a cselekedeteik mögött rejlő rejtett szimbolikus, erkölcsi vagy pragmatikus logikát; hogy megértsük az emberek szokásainak és tetteinek értelmét úgy, hogy ők maguk nincsenek teljesen tisztában. "
Arra kérjük a diákjainkat, hogy pontosan ezt tegyék: tekintsenek azokra, akik életképes alternatívákat alkotnak, próbálják meg kitalálni, hogy mi lehet a nagyobb következménye annak, amit már csinálnak, majd kínálják vissza ezeket az ötleteket, nem előírásként, hanem hozzájárulásként, lehetőségként-ajándékként.
Ez a program lehetőséget kínál a radikális tudomány és az emancipatív társadalomtudomány számos hagyományának megismerésére. Úgy véljük, hogy az antropológusoknak elemezniük, megvitatniuk és feltárniuk kell a lehetségeseket; hogy alternatív intézményeket kell kutatniuk; hogy együtt kell reflektálniuk és vitatkozniuk az aktivista kutatás dilemmáiról. A „konkrét utópiák” megértésének kollektív törekvése a jelen valódi történelmi alternatíváinak elemző és néprajzi vizsgálata. Ehhez viszont komoly elkötelezettségre van szükség az alternatívák előállításában részt vevő társadalmi mozgalmakkal. A diákoktól elvárható, hogy kiválóan ismerjék a történelmet, a vitákat és a kortárs társadalmi mozgalmak perspektíváit. Ezek a mozgalmak a gyarmatosítás, a fejlődés és a globalizáció történelmi, társadalmi és ismeretelméleti kontextusában léteznek. Ahogy egy közelmúltban megjelent könyv szerzői emlékeztetnek, ma már minden hatodik ember nyomornegyedben él, több mint egymilliárd a munkanélküliség növekedésének világában. A mainstream társadalomtudomány által kínált megoldások gyakran a probléma forrása, és tanulóinktól elvárják, hogy jól ismerjék a gyarmatosítás, a fejlődés és a liberális modernitás egymásba fonódó történelmi folyamatait.
A doktori program megkülönböztető, hogy konkrét utópiákra összpontosít. Mik ezek közül néhány? Munkásszövetkezetek Oaklandban, szociális központok Olaszországban, autonóm igazságszolgáltatási rendszerek Guerreroban, közösségi kertek Detroitban, elfoglalt önálló gyárak Argentínában, a zapatisták "jó kormánya", buenvivir (jó élet) és többnemzetiség Bolíviában, részvételi demokrácia Keralában: Mondragon szolidaritási közgazdaságtana, részvételi közgazdaságtan Winnipegben, a blokk pedagógiája afro-amerikai közösségekben, alternatív környezetvédelem az afro-kolumbiai folyóvidékeken, jogi pluralizmus, a migráció autonómiája, marginalizált orvosi gyakorlat Dél-Ázsiában, szolidaritási unióizmus New York, a kommunális mezőgazdaság Malawiban, a lakóház demokráciája Dél -Afrikában, a Copwatch Los Angelesben, a biodiverzitás Brazíliában, a helyreállító igazságszolgáltatás Ohio -ban, a tudás közösségei és a globalizáció, a független média és az autonóm élelmiszer -rendszerek Japánban - csak néhány példa prefiguratív kultúrákról. Sokkal több van, és diákjaink egyik feladata, hogy felfedezzék őket.
A program megkülönböztető hangsúlyt helyez a következőkre:
- A konkrét utópiák aktivista kutatása
- Globális társadalmi mozgalmak és forradalmi kincsek elvesztése
- A gyarmatosítás, a globalizáció, a fejlődés kérdései
- Anarchista, marxista és feminista elméleti perspektívák
- Politikai ökológia
- Az aktivizmus és az ösztöndíj integrációja: kutatási készségek fejlesztése az aktivista kutatásban, az interkulturális fordításban és az emancipatív gondolkodásban
Sok osztály tartalmaz kutatási komponenst, a doktori értekezés pedig aktivista kutatásokon alapul. Az aktivista kutatási keretek magukban foglalják a részvételi és együttműködési kutatási megközelítéseket, valamint a legújabb kutatási technikákat és stratégiákat, amelyek harcos kutatásokhoz, szóbeli történelemhez és társkutatási módszerekhez kapcsolódnak.
Megközelítésünk az antropológiához
Az antropológia és a társadalmi változások programot leginkább a konkrét utópiák aktivista kutatásaiként írhatjuk le. Hisszük, hogy a jó antropológia a területen kezdődik és ér véget. Az antropológia és a társadalmi változások a tágabb mozgalom része, amely az etnográfiát kívánja visszaállítani az antropológia élvonalába. A Lázadó találkozások, alkotó képzelet és lebilincselő ellentétek könyvprojektek közreműködőivel együtt érdekeltek vagyunk az aktivista néprajz elméleti lehetőségeiben. Különösen érdekel minket a valós vagy konkrét utópiák aktivista kutatása, a kapitalista-gyarmati világ lehetséges alternatívái, amelyben élünk. Mind tudósként, mind aktivistaként kevésbé vagyunk kíváncsiak a "minden létező kíméletlen kritikájára", és inkább a " prefiguratív "elmélet, amely szervezetében magában foglalja azt a fajta ösztöndíjat, amelyet támogatunk. Visszatérve a területről hozott kritikus fogalmakhoz, és ajándékként visszaadva ezeket a fogalmakat azoknak az embereknek, akikkel együtt kutatunk, ez tesz minket aktivistákká és antropológusokká.
A módszertan megkülönböztető megközelítése
A posztgraduális programunkban különös figyelmet fordítunk a kutatásra és az úgynevezett aktivista kutatásra. A módszertan aláírási megközelítése az aktivista vagy harcos kutatásokhoz kapcsolódó különböző kutatási modellek és stratégiák vizsgálatán alapul. Hangsúlyozzuk a közös kutatást és a közvetlen cselekvést, a horizontalizációt és az öntevékenységet, amelyeket az együttműködő tudástermelés alapvető összetevőinek tekintünk. Az aktivista kutatás, a vizsgálódásunk egyedi megközelítése, megpróbálja ötvözni a harcos néprajz, a sodródás, a térképezés, a társkutatás, a munkavállalói vizsgálat és a radikális szóbeli történelem iránti kutatási érdeklődést az együttműködő és elkötelezett résztvevő megfigyeléssel. Ebben a kísérleti játékban a politikailag elkötelezett együttműködési kutatás különböző formáival az aktivista kutatás külön modelljének felépítésére törekszünk. Megközelítésünk második eleme, hogy aktívan érdeklődünk a társadalom és az élet szervezésének más módjai, az alternatív, de valós és konkrét utópiák iránt.
Részvételi megközelítés a tanuláshoz
Az antropológia és a társadalmi változások posztgraduális programja összehozza azokat a tudósokat és aktivistákat, akik nem tanítással, hanem együtt tanulással foglalkoznak. Az együtttanuláshoz való hozzáállásunkat az oktatás hosszú és szép története ihlette, amelyet népszerű egyetemeken, modern iskolákban, földi és falak nélküli egyetemeken és ingyenes iskolákban fejlesztettek ki. Olyan pedagógusok hagyományaiban és örökségében találjuk magunkat, mint Leon Tolsztoj, Paul Robin, Francisco Ferrer, Emma Goldman, Alexander Niell, Ivan Ilich, Paul Goodman, Angela Davis, Bell Hooks és Paulo Freire. Izgatottan várjuk, hogy tanuljunk a Bay Area korábbi oktatási tapasztalataiból: Fekete Párduc közösségi iskolák, San Francisco Liberation School, New College of California és Berkeley Free School - ezek csak néhány izgalmas hagyományok, amelyek inspirálják oktatási elképzelésünket. Az osztálytermet a könnyítés és a konzultáció, az interaktív és horizontális tudáscsere és termelés folyamatainak megnyerő tereként fogjuk fel.
Kommunikációs ismeretek kellemes megközelítése
A konverziók több formáját kínáljuk, vagy a tudáskommunikáció kellemes formáit:
- Insight/Incite: részvételi mozi havi rendezvényünk, a Sherman Street Cinema -val együttműködve.
- Politikai laboratórium: félévente egyszer kerül megrendezésre egy adott projekten dolgozó helyi vagy nemzetközi tudósok, diákok és a helyi közösség kiválasztott résztvevői hétvégi, jókedvű találkozásaként. Együtt gondolkodnak egy adott ötleten, könyvön, koncepción vagy projekten.
- Autonóm tanterem: egy kísérleti osztály, amelyet a Ph.D. diákok, egy osztály, ahol a világ felborult, a diákok tanárok, a tanárok diákok, és minden végzős diák önállóan tervez egy osztályt, amelyet egy félév során tanít és saját maga irányít.
- Gerilla Műhely: egy rögtönzött rendezvényterem, ahol a hallgatók, oktatók vagy hallgatók és oktatók bemutatják aktuális munkájukat. Ez magában foglalja a különböző konferenciákon bemutatandó cikkeket, beszámolókat tudományos vagy aktivista eseményekről, valamint az antropológia, a társadalmi igazságosság és a kritikai elmélet szempontjából releváns párbeszédeket.
- Párbeszédek és kihallgatások: Ahelyett, hogy kihallgatnánk embereket, ebben a nyilvános meggyőződésben, amelyet Sasha Lilley koordinál, ötleteket kérdezünk. Ez kéthetente zajló beszélgetés formájában zajlik aktivista újságírók, valamint kiemelkedő szervezők és aktivista értelmiségiek között.
- Nomadic Cafe: ahol nomád vitákat folytatunk a terekről, helyekről és nem terekről.
Események, műhelyek, kutató munkacsoportok és látogató tudósok
A program rendszeresen ad otthont előadásoknak, konferenciáknak és műhelymunkáknak a társadalmi igazságosság különböző kérdéseiről, amelyek összehozzák a tudósokat, aktivistákat és művészeket, mind helyi, mind nemzetközi szinten. A Radical Pasts, Radical Futures témájú egynapos politikai laboratórium ötvözte Selma James, Peter Linenbaugh, Andayie, George Katziaficas, Ruth Reitan és Scott Crow társadalmi mozgáselméleti szakemberek és aktivisták szellemi és politikai tapasztalatait.
Julieta Paredes, bolíviai Aymara feminista műhelybemutatót tartott a "feminismo communitario" témáról. A gabona ellen Sasha Lilley készített interjút Iain Boallal az észak -kaliforniai kommunákról szóló könyvében. Silvia Federici és Selma James előadásokat tartottak, és politikai laboratóriumot szerveztek a Reproduktív Munka és a Közösség kérdéskör körül. David Graeber anarchista antropológus kulcsfontosságú előadást tartott az adósság első 5000 évéről. Arturo Escobar az antropológiáról és a posztkapitalizmusról számolt be.
Látogató aktivista tudósaink közé tartozik John Holloway, Jason W. Moore, Silvia Rivera Cusicanqui, David Graeber, Silvia Federici, Arturo Escobar, Adrienne Pine és Havin Guneser. Társfinanszírozunk olyan eseményeket, mint az Amerikai Indiai Mozgalom Nyugati konferenciái, a Howard Zinn Bookfair, a Nyugati Munkavállalók Munkaügyi Fesztiválja, a World-Ecology Research Network éves konferenciái, az anarchista tanulmányok konferenciái, a Forradalmi Szervezet A Rasszizmus Ellen Konferencia és az Institute for Social Ecology nyári iskola . Az Antropológia és Társadalmi Változás Programnak most saját könyvnyomata van- Kairos- a PM Press kiadóival.
Belépők
Tanterv
Az online kurzusokat heti modulokban mutatják be, amelyek olvasmányokat, vitafórumokat, valamint szinkron és aszinkron videós oktatást tartalmaznak.
Minden szemeszterben egyhetes, on-campus intenzív képzést is tartanak a közösségépítés elősegítésére, miközben egységeket is gyűjtenek. A hét folyamán egy inspiráló élményben lesz része, amely magában foglalja a terepgyakorlatokat, a készségek alapú személyes tanfolyamokat, a nyilvános előadásokon és filmvetítéseken való részvételt, valamint egyéb együttműködési foglalkozásokat.
Képtár
Az Iskoláról
Kérdések
Hasonló tanfolyamok
Kutatási fokozatok (MPhil/PhD) antropológiából és szociológiából
- London, Egyesült Királyság
PhD in Sociology
- Kaunas, Litvánia
PhD a történelemszociológiából
- Prague, Csehország