PhD a média- és kommunikációs tanulmányokban
Faculty of Social Sciences, Charles University (FSV UK)
Kulcs információ
Campus helye
Prague, Csehország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Összekevert, Az egyetemen
Időtartam
4 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 500 / per year
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
Bevezetés
A Média- és kommunikációs tanulmányok doktori tanulmányi programot azoknak a jelölteknek tervezték, akiket mélyen érdekelnek az alábbi vagy kapcsolódó témák:
- Médiaismeret
- Újságírói tanulmányok
- Politikai kommunikáció
- A valóság társadalmi konstrukciója
- Beszédtanulmányok
- Vizuális újságírás
- Sportújságírás
- Médiatörténet
- Stratégiai kommunikáció, marketing és PR
- Mesterséges intelligencia és média, Big Data, algoritmusok
- Kulturális tanulmányok
- Közönségtanulmányok
- Részvételi tanulmányok
A tanulmányi program felkészíti a hallgatókat az egyetemi kommunikáció, média és marketing tanulmányok területén végzett önálló tudományos munkára, jelentős ismeretekkel a kommunikáció és a médiaelméletek és módszertanok területén.
Miért érdemes tanulni?
A tanulmány hozzájárul a kritikus gondolkodáshoz a modern és a késő modern társadalmak természetéről, a társadalom egészére kiterjedő kommunikációs folyamatok lehetőségeinek és kockázatainak természetéről, valamint intézményesülésük változásáról a múltban és a jelenben.
Intézetünk az egyetlen Csehországban, amely kizárólag médiatudományokra szakosodott doktori képzést kínál. Minden doktorandusz automatikusan tagja lesz a világ egyik legfontosabb szakmai szervezetének, az ECREA -nak. Intézetünk szisztematikusan kiépíti a külföldi egyetemekkel való kapcsolatrendszerét, amelyet a doktoranduszok széles körben kihasználhatnak
Az ICSJ kutatási tevékenységei többek között a következő területekre összpontosítanak:
- A média, a társadalomban elfoglalt helyzetük és más társadalmi intézményekhez való viszonyuk fejlődése történeti szempontból (az 1918-1989 időszakra összpontosítva) és korabeli perspektívából;
- Az újságírás állapota és szerepe, valamint a társadalmi valóság újságírói tudósítása, beleértve az újságírás (és a média) alternatív formáit;
- A stratégiai kommunikáció és a politikai kommunikáció/marketing állapota és szerepe;
- A társadalmi valóságok, például a környezet és a természet, a migráció, a nemzet és a polisz, az otthon és a mindennapi élet, a történelem és az emlékezet, valamint a technológia diszkurzív-ideológiai és közvetített konstrukciója;
- A közönség viselkedése és a médiatartalom közönség értelmezése.
A Tanulmányi Tanács
A Tanácsa figyelemmel kíséri és értékeli a doktori tanulmányokat, koordinálja a tanulmányok tartalmi tervezését, és értékeli a doktori program végrehajtását.
- jóváhagyja a hallgató egyéni tanulmányi tervét, szakdolgozati témáit és javasolja a dékánnak a témavezető kinevezését vagy felmentését
- értékeli az egyes diákok tanulmányait, különösen a hallgatói értékelések jóváhagyásával és a hallgató egyéni tanulmányi tervében végrehajtott változtatásokkal
- benyújtja a dékánnak a doktori dolgozatok ellenzőinek javaslatait, valamint az állami doktori vizsgák és a doktori dolgozatok megvédésének bizottságának összetételét
Képtár
Belépők
Karrierlehetőségek
A Média- és Kommunikációtudomány doktori programban végzett hallgató az analitikai módszerek széles skáláját érti és tudja alkalmazni a kommunikáció és a média tanulmányozására, beleértve a médiatermelést, a médiatermékeket, valamint a tartalmat, a közönséget és a felhasználókat. Szakértők, akik kontextualizálni tudják a kommunikációs és közvetítési folyamatokat történelmi, társadalmi, politikai és kulturális szempontból. Képesek a társadalom- és bölcsészettudományi ismeretek szintetizálására, valamint a kommunikáció és a médiafejlesztés aktuális trendjeinek értelmezésére is.
A doktori fokozatot szerzett hallgatókat felkészítik a Cseh Köztársaságban és külföldön akadémiai karrierre, valamint kommunikációs és médiaelemzői állásra alkalmazott kutatási központokban, tanulmányi központokban és tanszékeken. Társadalomtudósként a Cseh Köztársaság Tudományos Akadémia intézeteiben vagy más tudományos munkahelyeken dolgozhatnak. A politikai vagy kereskedelmi szféra kommunikációs folyamatainak elemzőiként is tevékenykedhetnek.