Kutatási fokozatok (MPhil/PhD) kulturális, irodalomtudományi és posztkoloniális tanulmányokban
SOAS University of London
Kulcs információ
Campus helye
London, Egyesült Királyság
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
3 évek
Pace
Teljes idő, Részidő
Tandíjak
GBP 4 670 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* teljes munkaidős díjak tanévenként: UK/EU 4670 GBP; Tengerentúl 20 800 font. Részmunkaidős díjak tanévenként: UK/EU 2335 GBP; Tengerentúl 10 400 font
Bevezetés
Részvételi mód: teljes vagy részmunkaidős
A SOAS Kulturális, Irodalmi és Posztkoloniális Tanulmányok Központja (CCLPS) várja azon MPhil/PhD hallgatók jelentkezését, akik az összehasonlító irodalom, a kultúratudomány és a posztkoloniális tanulmányok tudományágain kívánnak kutatni. A Központ kidolgozta saját MPhil képzési programját, amely lehetővé teszi, hogy a kutatóhallgatók a Központban regisztráljanak, nem pedig meghatározott regionális osztályokon vagy más tudományterületeken. A Központ a kritikai elméleti készségek és mélyreható regionális, nyelvi és kulturális ismeretek elsajátítására helyezi a hangsúlyt, különös tekintettel Ázsiára, Afrikára és a Közel-Keletre, de az európai nyelveken írt irodalomra is. A leendő kutatóhallgatók egyedülálló lehetőséget kapnak arra, hogy elméleti és kritikai témák kivételesen széles skáláján dolgozzanak, a kar és a SOAS oktatói személyzet széles körének szakértelme alapján felügyelve.
Összehasonlító irodalom (Ázsia/Afrika/Közel- és Közel-Kelet), kulturális tanulmányok (Ázsia/Afrika/Közel-Kelet) vagy posztkoloniális tanulmányok (Ázsia/Afrika/Közel- és Közel-Kelet) kutatói diplomája általában három évig tart. legfeljebb négy évig, ha terepmunka/kutatási és anyaggyűjtési időszakra van szükség. Részmunkaidős regisztráció is lehetséges.
Miért kulturális, irodalmi és posztkoloniális tanulmányok itt SOAS
- SOAS Afrika, Közel-Kelet, Dél-Ázsia és Délkelet-Ázsia kutatásának specialistája
- SOAS Londonban az 1. helyen áll a 2021-es Complete University Guide for Middle East and African Studies listában, és a 6. az Egyesült Királyságban
- 8. helyezett az Egyesült Királyságban a Complete University Guide 2021 for South Asian Studies című kiadványban
- Szerezzen mélyreható ismereteket ezen kulcsfontosságú világrégiók egyikéről, a régió egy vagy több nyelvének tanulmányozására alapozva
- Hozzáférés a SOAS átfogó, régiók közötti szakértelméhez, és megismerheti e régiók összekapcsolódását az egyre inkább globalizálódó világban
Képtár
Belépők
Tanterv
Szerkezet
Az első évben a hallgatók a Kulturális, Irodalmi és Posztkoloniális Tanulmányok Központjának elnöke által összehívott MPhil képzési program betartásával készülnek fel a kutatásra. A hallgatókat erősen ösztönzik, hogy vegyenek részt a három tudományterület alapvető elméleti kurzusain, a többi elemben a hallgató, a kutató oktató (a CCLPS Irányító Bizottság tagja) és a témavezető(k) állapodjanak meg. Választható elemei lehetnek szakirányú fegyelmi, nyelvi vagy regionális kulturális kurzusok, amelyek részvételéről a hallgató és a felügyelő bizottság egyeztethet.
Az MPhil hallgatóinak részt kell venniük a CCLPS Heti Kutatói Képzési Szemináriumon és a Nyelvek és Kultúrák Karán belül kínált általános kutatási módszerek tanfolyamon, amelyet a kutatási dékánhelyettes hív össze. Az általános kutatási módszerek képzése magában foglalja az Akadémiai Fejlesztési Igazgatóság (ADD) és a SOAS Könyvtár által kínált tanfolyamokat.
A Doktori Iskola weboldala a londoni felsőoktatási intézmények kutatóképzésével kapcsolatos információkat is tartalmaz.
Emellett az MPhil/PhD hallgatók rendszeresen részt vesznek a Központ szemináriumsorozatain, előadásain, konferenciáin és a CCLPS Posztgraduális Éves Konferenciáján, amely 2012 júniusában kezdődött, és amelyet a CCLPS PhD közösség évente szervez. A CCLPS események minden részlete elérhető lesz a SOAS CCLPS webhelyen. A harmadik és utolsó évfolyam CCLPS PhD hallgatóit felkérik, hogy a CCLPS szemináriumokon és előadássorozatokon mutassák be kutatási projektjeit, mivel ez szakmai képzésük fontos eleme.
Frissítési eljárás
Az MPhil hallgatói egy frissítési fejezetet nyújtanak be (körülbelül 10 000-12 000 szóból, az irodalomjegyzék nélkül), amely jellemzően a következő elemeket tartalmazza:
- a javasolt kutatás kutatási indoklása és kontextusa
- irodalmi áttekintés
- fő kutatási kérdések
- elméleti és módszertani keret és szempontok
- javasolt kutatási módszerek
- etikai kérdések (adott esetben)
- a PhD értekezés szerkezetének felvázolása
- a kutatás és az írás ütemezése
- bibliográfia
Ezen szakaszok egy vagy több módosítása, beleértve adott esetben a kiegészítéseket vagy törléseket, a hallgatók és a vezető témavezetők közötti előzetes megállapodás alapján lehetséges.
Ezt a felminősítési javaslatot a hallgatói kutatóbizottság értékeli egy 20-30 perces szóbeli előadás alapján, amelyet egy megbeszélés követ, amely nyitva áll a Kulturális, Irodalmi és Posztkoloniális Tanulmányok Központjának egyéb munkatársai és hallgatói számára is. A korszerűsítési fejezet sikeres befejezése után a hallgatók hivatalosan PhD fokozatra lépnek fel, és továbblépnek a második évre. (Ha az értékelők úgy vélik, hogy hiányosságok vannak a felminősítési javaslatban, a hallgatókat meg kell kérni, hogy azt kielégítően vizsgálják felül, mielőtt a PhD státuszra való felminősítés megerősítést nyerhetne.) A hallgatók általában nem léphetnek tovább a második évre a felminősítési folyamatig. teljesítve lett.
A részmunkaidőben tanuló hallgatók az első évben az MPhil képzési szemináriumon vesznek részt, a második évben pedig a frissített dolgozatot írják. A terepi vagy kutatási és anyaggyűjtési és írási idő hossza ennek megfelelően módosul.
A diplomákat a(z) SOAS University of London adja ki, és a(z SOAS University of London szabályai vonatkoznak rájuk.
CCLPS heti kutatási képzési szeminárium
Az általános módszerek képzése mellett a CCLPS MPhil/PhD hallgatóinak heti rendszerességgel Kutatási Képzési Szemináriumon kell részt venniük az összehasonlító irodalom, a kultúratudomány és a posztkoloniális tanulmányok, valamint az interdiszciplináris módszerek és módszertan 1. és 2. szakában. A képzési program célja alapos elméleti, módszertani, regionális, kulturális, nyelvi és a kutatáshoz szükséges speciális diszciplináris ismeretek alapos megismerése.
A CCLPS MPhil/PhD Research Training Szeminárium középpontjában az összehasonlító irodalom, a kulturális tanulmányok és a posztkoloniális tanulmányok, valamint az ázsiai és afrikai hagyományok irodalmi, kritikai és kulturális gyakorlatai állnak. A képzési programot rendszeres CCLPS előadás- és szemináriumsorozatok, konferenciák és workshopok, valamint a CCLPS éves posztgraduális konferenciája is támogatni fogja.
CCLPS edzések
A CCLPS képzések célja:
- a három tudományág alapját képező elméleti premisszák és kritikai paradigmák elemzése és megalapozása, valamint ezek egymásba fonódó pályái és interdiszciplinaritása
- az európai és nem európai kritikai hagyományok kritikai feltárása
- kritikai alapozás a humán és társadalomtudományok kritikai módszereinek és módszertanainak kereszteződésében
- gyakorlati elemző gyakorlatok és egyes szövegek, valamint kulturális jelenségek és intézmények szelektív mélyreható elemzése, különös tekintettel a Kultúratudomány területére
- a kritikai tudományosság bevonásának módjai és az elméleti keretek felépítésének módjai
- a „világirodalom” új elméleteinek kritikai megalapozása
- kritikus kontextusok, amelyekben a tanulók képesek azonosítani és követni azokat a számokat, iskolákat, elméleteket, amelyeket munkájuk szempontjából relevánsnak tartanak – a képzések nem általános felmérések nyújtására szolgálnak.
- gyakorlatok bizonyos analitikai eszközök és kritikai módszerek alkalmazásában, különösen az összehasonlító tanulmányi módszer elfogadása, a kutatás posztkoloniális megközelítése és a kultúratudomány stratégiai interdiszciplinaritása kapcsán
- terepmunkával és adatgyűjtéssel és -elemzéssel kapcsolatos képzés
- média- és filmtudományi módszerek oktatása
- a szakdolgozat korpuszának vagy alapanyagának olvasásának gyakorlati képzése
- képzés a kutatás bemutatásáról, terjesztéséről, kommunikációjáról és a projektekkel kapcsolatos visszajelzések felhasználásának módjairól, mivel a hallgatókat felkérik, hogy mutassanak be „irodalmi áttekintésüket” az 1. félévben és „korpusz olvasásának módjait” a 2. félévben.
- a CCLPS Research Training Szeminárium arra is lehetőséget kínál az első éves hallgatók számára, hogy találkozzanak és üdvözöljék a CCLPS doktorandusz hallgatóit, valamint véleményt és tapasztalatot cseréljenek a CCLPS posztgraduális közösségről.
A CCLPS heti Kutatási Képzési Szeminárium célja, hogy új MPhil/PhD hallgatóinkat megalapozza különféle elméleti és gyakorlati alapú módszerekben, hogy a nem európai hagyományok képviselete azonosítható és gyakorolható legyen, megerősítve a kutatási tevékenységek egyedülálló skálájával és a kínált regionális szakértelemmel. itt: SOAS . Ez egyben az a tervezett út is, amelyen keresztül a hallgatók nemcsak elhelyezhetik munkájukat egy tudományágban, hanem megtervezhetik a jövőbeni hozzájárulásukat ebben a tudományágban, miközben kiterjesztik saját területük körét.
Fontos figyelmeztetés
A programoldalon található információk tükrözik a tervezett programstruktúrát az adott tanulmányi szekcióhoz viszonyítva
Tanulói beszámolók
English Language Requirements
Tanúsítsd angol nyelvtudásodat a Duolingo angol teszttel! A DET egy kényelmes, gyors és megfizethető online angol teszt, amelyet több mint 4000 egyetem (például ez is) fogad el világszerte.