Keystone logo
Universidad Autonoma de Aguascalientes PhD oktatáskutatásból
Universidad Autonoma de Aguascalientes

PhD oktatáskutatásból

Aguascalientes, Mexikó

3 Years

Spanyol

Teljes idő

Kérelem benyújtásának határideje

Jul 2023

Tandíj igénylése

Az egyetemen

Ösztöndíjak

Fedezze fel az ösztöndíj lehetőségeket tanulmányai finanszírozásának elősegítésére

Bevezetés

Az Oktatáskutatási Doktori fokozat a tudás létrehozásának és alkalmazásának (LAGC) három vonalát kínálja:

  • Az oktatási értékelés vonala az alapképzésben.
  • A felsőoktatás és a felsőoktatás intézményei és szereplői.
  • Alapvető intellektuális és akadémiai kompetenciák sora a felső közép- és felsőoktatásban.

Ezen kutatási irányok keretében a doktoranduszok eredeti kutatási projekteket dolgoznak ki, amelyek hozzájárulnak a tudás gyarapításához és/vagy a releváns oktatási problémák megértéséhez. A fentiek a nemzeti oktatási rendszer, valamint a mexikói oktatási politika genezisének, szerkezetének és problémáinak fejlett és kritikai megértésen alapulnak önmagukban és nemzetközi kontextusban.

Általános cél

Az Oktatáskutató Doktori fokozat olyan magas szintű szakembereket képez majd, akik alkalmasak olyan eredeti kutatási projektek tervezésére és kivitelezésére, amelyek az oktatási problémák újszerű megértését jelentik, és hozzájárulnak mind az oktatási és oktatási rendszerek megismeréséhez, mind az oktatási rendszerek megoldásához. problémái és minőségének javítása; a program által kínált oktatásfejlesztési prioritások sorában, és helyi, regionális és országos szinten, globalizált keretek között kiszolgálni a fentieket.

Konkrét célok

Az oktatáskutatási doktori fokozat elősegíti, hogy hallgatói:

  • A releváns kutatási problémák azonosítása és kiválasztása a nemzeti oktatási rendszer kritikus értékeléséből.
  • Szilárd elméleti perspektíva integrálása az oktatási problémák magyarázatába, az oktatást vizsgáló főbb tudományágak ismerete és az oktatási jelenségek megértéséhez való hozzájárulásuk alapján.
  • Ismerje a főbb módszertani hagyományok és technikák következetes alkalmazását az oktatáskutatás területén, és értékelje azokat az elemeket, amelyek hozzájárulnak a kutatási és irányítási tevékenység fejlesztéséhez.
  • Hatékonyan integrálják a tudományos munka elméleti és empirikus dimenzióit, és indokoltan alkalmazzák az általuk végzett kutatási tevékenységhez a legmegfelelőbb módszertani és technikai megközelítéseket, így önálló kutatókká formálva magukat, akik szintén hozzájárulhatnak a döntéshozatalhoz.
  • Pozitív attitűd kialakítása az oktatással, annak tanulmányozásával, fejlesztésének elősegítésével a szisztematikus kutatási folyamatok során keletkező tudás támogatásával.

Graduate profilja

Az Oktatáskutató Doktori fokozatot szerzettnek képesnek kell lennie arra, hogy egyénileg vagy kollektíven, de mindig kiemelkedő személyes hozzájárulással olyan eredeti kutatási projekteket tervezzen és hajtson végre, amelyek hozzájárulnak a tudás fejlesztéséhez és/vagy a releváns oktatási problémák megértéséhez. . A doktori és a mesterképzési diplomát szerzettek között éppen az lesz a különbség, hogy magas szinten tudnak önállóan dolgozni, ami a következő tulajdonságokra bontható:

Az Oktatáskutató Doktori fokozatot végzett hallgató képes lesz kimutatni, hogy a program küldetésének, jövőképének és célkitűzéseinek megfelelő ismereteket, készségeket és attitűdök halmazát sajátította el és sajátította el. A diplomás profil jellemzői a következők:

tudás:

  • A nemzeti oktatási rendszer, valamint magának a mexikói oktatási politikának, valamint a nemzetközi kontextusban kialakult keletkezésének, szerkezetének és problémáinak fejlett és kritikus megértése.
  • A tudományos ismeretek ismeretelméleti megalapozásának oldószeres kezelése és általában a kutatás és az oktatáskutatás főbb megközelítései.
  • Szakdolgozatának kutatási témájában a legkorszerűbb ismeretek és az elméleti, módszertani és műszaki ismeretek aktuális vitái.
  • Az információk megszerzésére, rendszerezésére és elemzésére szolgáló technikák széles skálájának oldószerkezelése.

ismeretek:

  • Fejlett képesség a releváns oktatáskutatási témák azonosítására.
  • Haladó képesség eredeti kutatási projektek tervezésére, a tudományos szempontok alkalmazásával hipotézisek vagy sejtések megfogalmazása és tesztelése során.
  • Fejlett képesség a releváns szakirodalom keresésére, elemzésére és rendszerezésére.
  • Haladó képesség az információgyűjtési technikák használatában.
  • Fejlett alkalmasság az empirikus információk kezelésére, rendszerezésére és elemzésére különböző módszertani megközelítések mellett.
  • Magas kompetencia kutatási jelentések és a tudományos publikációkban való elfogadáshoz szükséges jellemzőkkel rendelkező szövegek írására.
  • Komplex gondolkodási, elemzési és kritikai gondolkodási képesség.
  • Komplex képesség, hogy gondolataikat szóban és írásban kifejezzék.

Attitűdök:

  • Elkötelezettség az oktatási rendszerek fejlesztési igényeinek tanulmányozása és elemzése iránt, valamint hajlandóság hozzájárulni azok kielégítéséhez.
  • Nyitottság és tolerancia az oktatási jelenség különböző felfogásaival, valamint a sajátjuktól eltérő ismeretelméleti, elméleti és módszertani megközelítésekkel szemben.
  • Együttműködésre és interdiszciplináris csapatokban való nyitottság.
  • A kutatás szerepének megértése az oktatási valóság megismerésében, kapcsolata az alternatív megoldási javaslatokkal, valamint a döntéshozatallal és annak szereplőivel.
  • Kritikus álláspont a saját és mások tudományos munkájával szemben, valamint a párbeszéd szerepének elismerése az alternatívák megnyitásában és feltárásában.

értékek:

  • Az etikai elvek és különösen az intellektuális őszinteség, a társadalmi felelősségvállalás, a vizsgálatban részt vevő alanyok iránti tisztelet, a pluralizmus és a tolerancia megerősítése.

A diploma megszerzésének követelményei

1. Legyen legalább egy referált termék, amely a szakdolgozat eredményeit terjeszti (közzététel vagy kedvező döntés), lehetőleg az oktatóval együttműködve.

2. Akkreditálja azt az elődoktori vizsgát, amelynek célja a szakdolgozat minőségének ellenőrzése, hogy az nyilvánosan megvédhető legyen. Ezt akkor kell megtenni, ha a hallgató a tanulmányi terv összes tárgyát és tevékenységét lefedte, megvan a munka végleges tervezete (VI. félév terméke), és tanulmányai során minimum 8-as (nyolcas) átlagot ért el. Ehhez az Akadémiai Tanács öttagú bizottságot jelöl ki: a tutori bizottság három tagjából és további két akadémikusból (legalább egy az UAA-n kívül). Az eredmény a következő lehet:

  • Akkreditált: A szakdolgozat kinyomtatásra kerül, hogy képes legyen a diplomavizsgára. A bizottság öt tagjának jóváhagyó szavazata szükséges.
  • Javaslatokkal akkreditált: A hallgató a megjelölt határidőn belül folytatja a kérdések megoldását és a szükséges javításokat.
  • Nem akkreditált: A hallgató részt vesz az ajánlásokon, hogy javítsa munkáját, és újra vizsgázhat. Korlátozza azt az évet, amelyre a rendelet vonatkozik.

3. Tegye le a szakdolgozat nyilvános védéséből álló szakvizsgát az MHT előírásai szerint.

Az Iskoláról

Kérdések

Hasonló tanfolyamok

  • Ph.D. oktatásban, Koncentráció a neveléspszichológiában
    • Richmond, Amerikai Egyesült Államok
  • Filozófia doktora (PhD) az oktatásban
    • London, Egyesült Királyság
    • Bologna, Olaszország
  • Oktatási doktorátus (EdD)
    • Lusaka, Zambia