
PhD a pszichológiai fejlődés, a tanulás és az egészségügy területén
Santiago de Compostela, Spanyolország
IDŐTARTAM
3 Years
NYELVEK
Spanyol, Galíciai
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Oct 2025
TANDÍJ
EUR 200 / per year
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
Bevezetés
Ez a doktori program egyetemközi jellegű, és az A Coruña és a Santiago de Compostela egyetem kutatóit veszi igénybe. A barcelonai, oviedói és valenciai egyetemek, valamint a Matia Gerontológiai Intézet (INGEMA) kutatói szintén integrálódnak csapataikba.
A program több mint 30 kutatót fogad, és két kutatási irányra épül:
- A vonal: "Fejlesztési és oktatási pszichológiai kutatások"
- B. sor "Egészségpszichológia"
A program alapvető célja a vizsgálati kompetenciák fejlesztése a két javasolt kutatási irányhoz és az azokat alkotó csapatokhoz kapcsolódó területeken (azaz az adatbázisok kezelése és a dokumentum felülvizsgálata, a kísérleti tervek tervezése és megvalósítása, a pszichológiai értékelés és az információk adatgyűjtés, kvalitatív és kvantitatív elemzés, tudományos jelentések írása és védelme, valamint multidiszciplináris csapatmunka nemzeti és nemzetközi csoportokban).
Az A vonal öt kutatócsoportot hoz össze, amelyek kutatási tevékenységüket a következőkre összpontosítják:
- A nyelv elsajátítása és értékelése, valamint beavatkozása rendellenességeikbe
- A tanulási folyamatok javítása, nehézségeik értékelése és a belőlük fakadó specifikus oktatási igények pszichológiai beavatkozása
- A pszichoszociális fejlődést és a tanulmányi teljesítményt befolyásoló tényezők a felnövekvő felnőttkorban vagy az ifjúkorban, valamint az egyensúlyhiány megelőzése ebben az időszakban
- Az öregedés és a demenciák, különösen az Alzheimer-kór kognitív és funkcionális károsodásának értékelése és beavatkozása.
A B vonal a viselkedéstudományok módszertanának ismereteiből származó kutatókból áll; Személyiség, értékelés és pszichológiai kezelések; Pszichobiológia; Alapvető pszichológia; és szociálpszichológia. Ezek a kutatók többek között a társadalmi mozgások, a toxinok neuropszichológiai hatásai, a társadalmi mozgások és kockázati magatartás elemzése, a környezeti pszichológia és a családterápia területén fejlesztik tevékenységüket.
Kutatási területek
- Pszichoszociális fejlődés és tanulmányi teljesítmény a feltörekvő felnőttkorban
- Nyelvi fejlődés: elsajátítás és zavarok
- Az öregedés és a demencia pszichológiai kutatása
- Kutatás az akadémiai tanulásról és annak nehézségeiről az oktatási környezetben
- Tanulási nehézségek és speciális oktatási igények
- Egészségpszichológia
Képtár
Ideális Diákok
A programba felvételre kerülő jelentkezők kedvezményes hozzáférést kapnak, ha legalább 60 ECTS-t teljesítettek az alábbi mesterképzések egyikén:
- Gerontológia mesterképzés (egyetemközi: UdC, USC)
- Innováció, útmutatás és oktatási értékelés (UdC) mesterképzés
- Fogyatékosság- és függőségi beavatkozás (UdC) mesterképzés
- Hivatalos mesterképzés a nyelv, a kommunikáció és a patológiáik felsőfokú tanulmányaiból (egyetemközi: UdC, USC, USAL).
- Mesterképzés kötelező középfokú oktatásból és érettségi oktatásból, szakképzésből és nyelvoktatásból (UdC/USC).
- Alkalmazott pszichológia mesterképzés (UdC)
- Pszichogerontológia mesterképzés (egyetemközi: USC, UV, USAL, UB).
- Pszichológiai Fejlesztés és Tanulás Intervenció (USC) mesterképzés.
A Fejlődés- és Neveléspszichológia (USC és UdC), valamint az UdC Pszichológia tanszékeihez kapcsolódó, kihalt vagy eltűnt programokon szerzett DEA fokozattal rendelkező hallgatók szintén előnyben részesítik a programba való bejutást.
A szükséges nyelvtudás szintjét illetően mind az UdC, mind az USC megállapítja, hogy a hallgatóknak a Közös Európai Nyelvi Referenciakerethez kapcsolódó dokumentációval akkreditált B1 szintű angol nyelvtudással kell rendelkezniük. Azon hallgatók számára, akik külföldi kutatóközpontokban tartózkodnak a PD keretein belül, a következő tudásszinteket állapítják meg:
- Francia vagy angol: Minimum szint B2.
- Német Minimum szint B1.
- Olasz: Minimum A2 szint.
- Portugál: nyelvismeret nem szükséges.
A szükséges nyelvtudás 1 éven belüli kutatási tartózkodás után akkreditálható.
Külföldi diákok:
A diplomások a külföldi oktatási rendszerek szerint, jóváhagyás nélkül hozzáférhetnek hozzá, miután az egyetem ellenőrzi, hogy a képzés a hivatalos spanyol egyetemi mesterképzéssel egyenértékű képzési szintet akkreditál, és feljogosítja a diplomát kiállító országot a hozzáférésre. a doktori tanulmányokhoz. Ez a felvétel semmi esetre sem jelenti az érdeklődő által birtokolt korábbi fokozat homologizációját, illetve a doktori képzéshez való hozzáféréstől eltérő célból történő elismerését.
Belépők
Tanterv
képzési tevékenységek
- Adatbázisok és elektronikus dokumentumforrások kezelése (USC) E3111A01
- Felhasználóképző tanfolyamok (UDC) E3111A02
- Az E3111A03 kutatási témában a technika állásáról szóló áttekintő munka nyilvános bemutatása
- Szóbeli tudományos közlemény és/vagy poszter készítése és bemutatása hazai vagy nemzetközi tudományos találkozón a kutatási témához kapcsolódó témákban E3111A04
- Szóbeli tudományos közlemény készítése, előadása nemzetközi tudományos ülésen a kutatási témához kapcsolódó témákban E3111A05
- A kutatómunka előrehaladásának nyilvános bemutatása E3111A06
- Hazai vagy külföldi kutatóközpontokban való tartózkodás a választott kutatási területen tekintélyes kutatókkal E3111A07
- Tudományos cikkek elkészítése és elfogadása JCR E3111A08 hatású publikációkban
Képzés-kiegészítők
- Az egészségpszichológiában alkalmazott kutatási tervek P2151201
- Az egészségpszichológiában alkalmazott többváltozós adatelemzési modellek P2151202
- Öregedés, személyes és érzelmi fejlődés P2171101
- Öregedés és társadalmi fejlődés P2171102
- Kognitív változások a normál és kóros öregedés során P2171103
- A normál és kóros öregedés pszichobiológiai alapjai P2171104
- Funkcionális és kognitív értékelés és beavatkozás P2171105
- Az öregedés mentális zavarainak értékelése és klinikai beavatkozása P2171106
- Neuropszichológiai értékelés és beavatkozás demencia és egyéb rendellenességek esetén P2171107
- Pszichoszociális és oktatási értékelés és beavatkozás P2171108
- Bioetika és deontológia P2171202
- Kvantitatív és kvalitatív módszertanok a pszichogerontológiai kutatásokban P2171204
- Módszerek és tervek a nyelvkutatásban P3321101
- Gyakorlati esetek elemzése a P3321102 statisztikai csomagon keresztül
A CAPD azon jelentkezők képzésének alkalmasságát értékeli, akik igazolni tudják, hogy más hivatalos mesterképzésben legalább 60 ECTS-t szereztek, ha a hallgatók kedvezményes felvételét követően vannak betöltetlen helyek. A CAPD elemzi a doktoranduszok képzési profilját az alap- és posztgraduális képzésük figyelembevételével, és a beiratkozásukra vonatkozó kutatási irányból kiindulva meghatározza azokat a speciális képzési kiegészítőket (CF), amelyeket a doktorandusznak részt kell vennie. az elérhető ajánlat.
A képzési kiegészítéseket minden doktorandusz számára három alapvető képzési terület figyelembevételével állítják össze: Kutatási tervek és módszerek, Adatelemzés, Adatbázis-kezelés és tudományos jelentések készítése.
A program eredménye
A program alapvető célja a kutatási készségek fejlesztése azokon a területeken, amelyek a javasolt két kutatási irányvonalhoz és az azt alkotó csoportokhoz kapcsolódnak (azaz adatbázis-kezelés és dokumentum-áttekintés, kísérleti tervek tervezése és megvalósítása, pszichológiai értékelés, ill. információgyűjtés, kvalitatív és kvantitatív adatelemzés, tudományos jelentések írása és védelme, valamint multidiszciplináris csapatmunka nemzeti és nemzetközi csoportokban).