
Életútkutatás PhD-tanfolyam
University of Florence

Kulcs információ
Campus helye
Florence, Olaszország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Összekevert
Időtartam
3 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
Kérjen információt
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
Bevezetés
A Ph.D. Az életútkutatási program elősegíti az életpályák és az őket formáló jelentős események tanulmányozását holisztikus és transzdiszciplináris szempontból. A program szövetséget hoz létre az orvosbiológiai, pszichológiai és szocio-demográfiai területeken dolgozó tudósok között.
Az életútkutatás PhD programja a magasan képzett tudósok új generációját képezi ki, bizonyítékokon alapuló megközelítésre támaszkodva, nagy hangsúlyt fektetve a kvantitatív módszerekre és az adatelemzésre.
A Ph.D. egyedi jellemzői program az életútkutatásban:
- Inkább tematikus, mint diszciplináris identitás
- A konzorcium szuperosztályú és szuperregionális jellege a helyi megközelítések széttagoltságának leküzdése érdekében
- Többszintű oktatási struktúra, amelyet egy nagy tudományos konzorcium működtet
A PhD program elméleti előfeltételei
Az életpálya-perspektíva lehetővé teszi annak átfogó tanulmányozását, hogy az egyének életét meghatározó fejlődési és hanyatlási szakaszokban hogyan jelennek meg és változnak időben és térben az események.
Három alapelv adja az életút tanulmányozásának holisztikus megközelítésének alapját:
- Kumulatív esetlegességek: a korábbi tapasztalatok (beleértve az anyaméhben szerzetteket is) befolyásolják a személy jelenlegi státuszát az élet különböző területein (egészségügy, földrajzi mobilitás, család, munka és társadalmi-gazdasági helyzet);
- Összekapcsolt életek: az egyik életterület eseményei (betegség, munkahely elvesztése, válás) minden más területet befolyásolhatnak;
- Történelmi időszak és kontextus: az az időszak és a környezet, amelyben az egyének élnek, befolyásolják a kulcsfontosságú életút-átmenetek valószínűségét, időzítését és sorrendjét.
Az egyén életútját nem szabad események önkényes láncolatának tekinteni. Sokkal inkább, ahogy az élmények követik egymást, az embereket egyre inkább bizonyos pályákra irányítják, és más lehetőségek csökkennek, vagy teljesen bezáródnak. A mikroszintű (egyének), mezoszintű (pl. háztartások, gondozók, önkéntes szervezetek és cégek) és makroszintű (társadalom, intézmények) tényezők mind kulcsfontosságúak.
Tervezve biztosítjuk a szinergiákat, mivel az életútkutatás PhD-programja olyan transzdiszciplináris perspektívákat foglal magában, amelyek egyesítik az orvosbiológiai, pszichológiai és szociodemográfiai szempontokat. Az életútkutatás PhD-programja a hallgatók új generációját képezi ki, amely képes háromszögelni a fogalmakat és módszereket ezekből a különböző megközelítésekből az életpálya dinamikájának kibogozása érdekében.
Az életútkutatás PhD-programja egy bizonyítékokon alapuló megközelítésen fog alapulni és azt megvalósítani, nagy hangsúlyt fektetve a kvantitatív módszerekre és az adatelemzésre. Ezenkívül a kvalitatív megközelítések fontos betekintést engedhetnek az egyének előtt álló lehetőségekbe és kihívásokba.
Amit kínál
- 3 éves ösztöndíjak
- Többszintű oktatási struktúra online és jelenlévő kurzusokkal a University of Florence és a fogadó egyetemeken
- 30 kredit diszciplináris és transzdiszciplináris oktatás
- Dedikált téli és nyári iskolák
- Legfeljebb 12 hónap külföldi kutatási időszak
Ösztöndíjak és finanszírozás
- Minden ösztöndíj egy előre meghatározott általános témához kapcsolódik.
A téma kiválasztásával a jelölt egyúttal kiválasztja az ösztöndíjat finanszírozó fogadó egyetemet is, így ahol doktori értekezését kidolgozza. - Egy ösztöndíjra való jelentkezéshez a jelöltnek az ösztöndíjhoz kapcsolódó, előre meghatározott általános témával összhangban álló kutatási projektet kell készítenie.
- A kutatási projektnek követnie kell a megadott sablont.
- A pályázók egynél több ösztöndíjra is pályázhatnak, feltéve, hogy minden témában kutatási projektet mutatnak be.
- Az ösztöndíjat a bemutatott kutatási projekt értékelése és szóbeli vizsga alapján ítélik oda.
Tanterv
Orvosbiológiai tanterv
Ennek a tananyagnak az a célja, hogy tanulmányozza a születéstől a halálig terjedő életkor kritikus korszakaihoz kapcsolódó orvosbiológiai vonatkozásokat, amelyek a gyermekkortól, serdülőkortól, valamint felnőtt és szenilis élettől kezdve haladva fejlődnek.
Ph.D. A tantervben részt vevő hallgatók három lehetséges területen végzik kutatásaikat: biológiai mechanizmusokkal, kockázati és megelőző tényezőkkel, valamint klinikai és prognosztikai szempontokkal, beleértve a farmakológiai és szervezeti irányítási szempontokat.
Az e három területre vonatkozó tanulmány magában foglalhatja a biokémiai biológia, molekuláris biológia, fiziológia, farmakológia és orvostudomány (gyermekgyógyászat, belgyógyászat, neurológia, geriátria és epidemiológia) módszertanát és eszközeit, nagy hangsúlyt fektetve a különböző megközelítések együttélésére. és integrációjuk szocio-demo-pszichológiai szempontokkal.
Különös figyelmet kap az egészséges öregedés és a pszichofizikai jólét az élet során. A kutatási tevékenységek közé tartozhatnak többek között a laboratóriumi tevékenységek (in silico, in vitro, in vivo), klinikai vizsgálatok (megfigyelési vagy kísérleti), populációs etiológiai vizsgálatok és funkcionális vizsgálatok. Hangsúlyt kap a nemek közötti egyenlőség megközelítése és az egészségügyi egyenlőtlenségekre való összpontosítás is.
Pszichológiai tanterv
Ennek a tananyagnak az a célja, hogy szigorú kvantitatív és kvalitatív elemzési technikákkal tanulmányozza a fejlődési pályákat, a fejlődés folytonosságának és megszakadásának folyamatait a fogantatástól a halálig, valamint azokat az egyéni, kontextuális és makroszociális tényezőket, amelyek az életút során az adaptív és maladaptív utakat eredményezhetik.
Különös figyelmet fordítanak a kockázati és védőfaktorok szerepére, a folytonosság és diszkontinuitás mechanizmusaira, valamint a rugalmassági és sebezhetőségi folyamatokra. Fontos elméleti és módszertani fókusz lesz a folyamatok sokirányúságán, különös tekintettel arra, hogy a fejlődési változások eltérőek lehetnek a változás időzítésében vagy kezdetében, a változás irányában és ütemében, vagy az időzítés, irány és sebesség valamilyen kombinációjában. a változásról.
Ezeket a kérdéseket többdimenziós elméleti és empirikus megközelítéssel, többszintű elemzési módszerek és longitudinális kutatási tervek alkalmazásával vizsgáljuk.
A tananyag kifejezetten foglalkozik a gyermekkor, felnőttkor és öregedés átmeneteivel, e különböző szakaszok fejlődési feladataival, valamint az életciklus tipikus és atipikus folyamataival.
Szociodemográfiai tanterv
Ez a tanterv foglalkozik az egyének életútjában bekövetkező kulcsfontosságú átmenetek okaival és következményeivel (pl. család és termékenység, migráció, oktatás és foglalkoztatás), valamint ezeknek a gazdasági, társadalmi és politikai dinamikával való összefüggéseivel.
A megközelítés kiemelkedően interdiszciplináris lesz, így a demográfia és a társadalomstatisztika fogalmai és eszközei a szociológia és más társadalomtudományok hozzájárulásaival gazdagodnak.
A tanterv különösen a következőkkel foglalkozik: termékenység és termékenység; családi dinamika; egészség és halálozás; öregedés; belső és nemzetközi migráció; valamint a populációdinamika és a biológiai, környezeti, kulturális, intézményi, gazdasági és társadalmi tényezők összefüggései. Ezeket a kérdéseket a demográfiai aggregátumok alakulásának és tendenciáinak elemzése (makroelemzés), valamint az életút-viselkedések mögött meghúzódó mechanizmusok (mikroanalízis) vizsgálata is megválaszolja egy időben és térben összehasonlító szemszögből.
Az életpályák tanulmányozása szigorú statisztikai technikák alkalmazásán fog alapulni: a longitudinális és többszintű adatelemzés, valamint az oksági és kísérleti megközelítések jelentik az alapvető módszertani eszközöket. Emellett nagy hangsúlyt fektetnek a felmérések megtervezésének módszertanára, valamint a különböző forrásokból származó és változatos természetű adatok (pl. szöveges, relációs, audiovizuális, georeferált adatok) összegyűjtésére, feldolgozására, elemzésére és integrálására.
Karrierlehetőségek
- Egyetemek és állami és magán kutatóintézetek
- Az Országos Egészségügyi Rendszer létesítményei, állami és magán speciális laboratóriumok és klinikák
- Személyi szolgáltatásokat nyújtó állami, magán vagy non-profit szervezetek
- Gyógyszeripari, vegyipari és biotechnológiai cégek
- Állami és magán diagnosztikai kutatóközpontok vagy laboratóriumok
- Biztosító és tanácsadó társaságok
- Tudományos kommunikációt és életúttal kapcsolatos témák terjesztését szolgáló szolgáltatások
- Orvosbiológiai, pszichológiai és szociodemográfiai kutatásokat finanszírozó alapítványok