
Építőmérnöki és környezetmérnöki nemzetközi doktori fokozat
University of Florence

Kulcs információ
Campus helye
Florence, Olaszország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Összekevert
Időtartam
3 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
Kérjen információt
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
Bevezetés
A PhD program (az olasz Dottorato di Ricerca szerint) egy posztgraduális tudományos képesítés. Az olasz akadémiai rendszerben a 3. oktatási és képzési ciklus (bolognai egyezmény szerint) megvalósítását képviseli, és biztosítja az egyetemeken, állami intézményekben és magáncégekben végzett magasan kvalifikált kutatásokhoz szükséges képességeket és kompetenciákat. Emellett felsőfokú szakmai és kutatás-orientált oktatást kínál a nagyvállalatok és vállalkozások műszaki fejlesztésének irányításához és vezetéséhez, nemzeti és európai/nemzetközi szinten egyaránt.
Az általános cél a kutatók és szakértők oktatása az építő- és környezetmérnöki területhez kapcsolódó innovatív szempontok tekintetében.
Rövid történelmi áttekintés
A felkészülés 1999-ben a Villa Vigoniban tartott kétoldalú csúcstalálkozón indult, majd 2 év elteltével az Università di Firenze – TU Braunschweig közös nemzetközi PhD program kezdetben egy konkrét témában, a „Kockázatkezelés az épített környezetben” témakörben rendeződött a megtett kezdeményezésre. a két egyetem a megfelelő támogatást követően:
- MIUR (Olaszország Miniszter Università e Ricerca) a nemzetközi doktori kurzusok odaítélésére irányuló nemzetköziesítési intézkedései révén (Interlink programok 1998-2000, 7. cikk, 1999. 06. 21. DM);
- DFG (Deutsche Forschungsgemeinschaft, Bonn) a 802 GRK (2002-2011) támogatáson keresztül
A programot a német DFG nagymértékben támogatta, mivel ez volt az egyetlen, amely egy olasz és egy német szervezet által kétoldalúan finanszírozott közös PhD fokozat megszerzéséhez vezetett.
2010-ben a Toszkána Régió pályázatot írt ki egyetemei számára nemzetközi doktori programok ösztöndíjának odaítélésére (Progetto PEGASO). A 2011-es első sikeres jelentkezés után ezzel kezdetét vette a regionális közigazgatás éves támogatása a toszkán egyetemeken belüli kutatási képzés nemzetközivé tételéhez. A későbbiekben a PEGASO projekt évente akár 5, 3 éves ösztöndíjakat is támogatott és odaítélt, azzal a feltétellel, hogy valóban nemzetközi programban vesz részt (pl. kétoldalú oktatói gyakorlat, egyszeri záróvizsga közös bizottság előtt, közös eredmény elérése). vagy kettős diploma, 12 hónap kutatói tartózkodás a külföldi partnerintézménynél stb.).
A GRK 802 2012-es lejárta után több más európai egyetem is csatlakozott a programhoz egyéni társ-oktatói megállapodások révén. Napjainkban több mint 10 vezető műszaki egyetem vagy mérnöki iskola Európában és külföldön (a TU Braunschweig mellett) kapcsolódik a Firenzei és a Pisai Egyetemekhez, hogy közös vagy kettős diplomát adhassanak az InDICEE program tudósainak.
Belépők
Ösztöndíjak és finanszírozás
Az ösztöndíjak odaítéléséről az egyes kurzusok Tanszéke a beiratkozott hallgatók névsora alapján gondoskodik. Az ösztöndíj éves összege 16.243,00 €, folyósítása halasztott havi részletekben történik (a kifizetés a hónap utolsó nem munkanapján történik).
Az ösztöndíj összege 50%-kal megemelkedik a szakdolgozathoz kapcsolódó kutatási tevékenység céljából engedélyezett külföldi tartózkodási idő esetén, legfeljebb 18 hónapig.
Ehhez az összeghez a kurzus első, második és harmadik évében hozzá kell adni az olaszországi és külföldi kutatási tevékenységek költségvetését, amely az ösztöndíj összegének 10%-a, minimum 4.872,90 €.
Az ösztöndíjasoknak regisztrálniuk kell az INPS-nél (National Institute of Social Security).
Azok a PhD-hallgatók, akiket a Tudományos Tanács felvesz a kurzus következő évére, e-mailben kapnak útmutatást a beiratkozáshoz a PhD Irodától.
Tanterv
A PhD kurzus három tantervben tagolódik:
Szilárd, folyékony és anyagmechanika
- Műanyag költségvetési módszer a műanyag Pathways , lebomlás és tárolás modellezésére folyókban, tengerparti területeken és nyílt tengereken
- Folyók hidromorfodinamikája és kölcsönhatások a növényzettel, hidakkal és töltésekkel
- Falazat és falazott szerkezetek analitikai, számítási és valószínűségi modelljei
- Innovatív módszerek a számítástechnikában
- Szerkezeti felhasználású anyagok és metaanyagok modellezése, kísérleti tesztelése, tervezése
- Mikro- és nanostrukturált anyagok
- Kísérleti, analitikai és numerikus modellek kompozitokhoz
- Intelligens anyagok és szerkezetek
Építési tervezés, hitelesítés és ellenőrzés
- Nem determinisztikus numerikus geotechnikai szeizmikus helyszíni válaszelemzés
- Energetikai fenntarthatóság, technológiai innováció és az új épületek és a meglévő építési örökség biztonsága
- BIM az építési és építési folyamatok digitalizálásához
- Anyagok, berendezések és technológiák a közlekedési infrastruktúrákhoz.
- Kísérleti munkafolyamat ingyenes és nyílt forráskódú szoftvereken keresztül egy nem hagyományos platform létrehozásához a GIS és BIM korlátok leküzdésére az épített örökség kezelésében
- Gépi tanuláson alapuló megközelítések tanulmányozása és fejlesztése történelmi konstrukciók szerkezeti állapotának monitorozására
- Kortárs és történelmi építmények: értékelés, modellezés, utólagos felszerelés és monitorozás
- Szél-szerkezet kölcsönhatások kísérleti és numerikus modellezése
- Mechanikai és numerikus modellek acél- és vasbeton szerkezetekhez
- Meglévő hídhálózatok kockázat- és ellenállóképesség-értékelése
- Innovatív megoldások antiszeizmikus konstrukciókhoz
Környezet, erőforrások és biztonság
- Módszerek víz – energia – élelmiszer – ökoszisztémák Nexus tanulmányozásához és kezeléséhez
- Valószínűségi módszerek a szeizmikus cseppfolyósítási hatások értékelésére.
- Több kockázat kezelése és az éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodás a városi hotspotokban.
- Innovatív módszerek a számítástechnikában
- Szerves hulladékok és bioműanyagok komposztálása
- Eszközök, módszerek és modellek a mobilitási és szállítási szolgáltatások és technológiák, köztük az ITS és az automatizált mobilitás tervezéséhez, értékeléséhez, fejlesztésének és kiaknázásához
- Biztonsági rendszerek, emberi tényezők, veszélyeztetett úthasználók és biztonságos utak
- Digitális képkorrelációs technikák és UAV fotogrammetriai felmérések integrálása a fejlett lejtőinstabilitás-figyeléshez
- Mindenütt jelenlévő/beltéri helymeghatározás, navigáció és érzékelőfúzió
- Tengerparti, tengeri és tengeri megújuló mérnöki tevékenység
- Erőforrások és energia visszanyerése szennyvízből és hulladékokból