PhD a pszichológiai fejlődés, a tanulás és az egészségügy területén
Universidade Santiago de Compostela
Kulcs információ
Campus helye
Santiago de Compostela, Spanyolország
Nyelvek
Spanyol, Galíciai
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
3 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 200 / per year
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Oct 2024
Ösztöndíjak
Fedezze fel az ösztöndíj lehetőségeket tanulmányai finanszírozásának elősegítésére
Bevezetés
Ez a doktori program egyetemközi jellegű, és az A Coruña és a Santiago de Compostela egyetem kutatóit veszi igénybe. A barcelonai, oviedói és valenciai egyetemek, valamint a Matia Gerontológiai Intézet (INGEMA) kutatói szintén integrálódnak csapataikba.
A program több mint 30 kutatót fogad, és két kutatási irányra épül:
- A vonal: "Fejlesztési és oktatási pszichológiai kutatások"
- B. sor "Egészségpszichológia"
A program alapvető célja a vizsgálati kompetenciák fejlesztése a két javasolt kutatási irányhoz és az azokat alkotó csapatokhoz kapcsolódó területeken (azaz az adatbázisok kezelése és a dokumentum felülvizsgálata, a kísérleti tervek tervezése és megvalósítása, a pszichológiai értékelés és az információk adatgyűjtés, kvalitatív és kvantitatív elemzés, tudományos jelentések írása és védelme, valamint multidiszciplináris csapatmunka nemzeti és nemzetközi csoportokban).
Az A vonal öt kutatócsoportot hoz össze, amelyek kutatási tevékenységüket a következőkre összpontosítják:
- A nyelv elsajátítása és értékelése, valamint beavatkozása rendellenességeikbe
- A tanulási folyamatok javítása, nehézségeik értékelése és a belőlük fakadó specifikus oktatási igények pszichológiai beavatkozása
- A pszichoszociális fejlődést és a tanulmányi teljesítményt befolyásoló tényezők a felnövekvő felnőttkorban vagy az ifjúkorban, valamint az egyensúlyhiány megelőzése ebben az időszakban
- Az öregedés és a demenciák, különösen az Alzheimer-kór kognitív és funkcionális károsodásának értékelése és beavatkozása.
A B vonal a viselkedéstudományok módszertanának ismereteiből származó kutatókból áll; Személyiség, értékelés és pszichológiai kezelések; Pszichobiológia; Alapvető pszichológia; és szociálpszichológia. Ezek a kutatók többek között a társadalmi mozgások, a toxinok neuropszichológiai hatásai, a társadalmi mozgások és kockázati magatartás elemzése, a környezeti pszichológia és a családterápia területén fejlesztik tevékenységüket.
Kutatási területek
- Pszichoszociális fejlődés és tanulmányi teljesítmény a feltörekvő felnőttkorban
- Nyelvi fejlődés: elsajátítás és zavarok
- Az öregedés és a demencia pszichológiai kutatása
- Kutatás az akadémiai tanulásról és annak nehézségeiről az oktatási környezetben
- Tanulási nehézségek és speciális oktatási igények
- Egészségpszichológia
Képtár
Ideális Diákok
A programba felvételre kerülő jelentkezők kedvezményes hozzáférést kapnak, ha legalább 60 ECTS-t teljesítettek az alábbi mesterképzések egyikén:
- Gerontológia mesterképzés (egyetemközi: UdC, USC)
- Innováció, útmutatás és oktatási értékelés (UdC) mesterképzés
- Fogyatékosság- és függőségi beavatkozás (UdC) mesterképzés
- Hivatalos mesterképzés a nyelv, a kommunikáció és a patológiáik felsőfokú tanulmányaiból (egyetemközi: UdC, USC, USAL).
- Mesterképzés kötelező középfokú oktatásból és érettségi oktatásból, szakképzésből és nyelvoktatásból (UdC/USC).
- Alkalmazott pszichológia mesterképzés (UdC)
- Pszichogerontológia mesterképzés (egyetemközi: USC, UV, USAL, UB).
- Pszichológiai Fejlesztés és Tanulás Intervenció (USC) mesterképzés.
A Fejlődés- és Neveléspszichológia (USC és UdC), valamint az UdC Pszichológia tanszékeihez kapcsolódó, kihalt vagy eltűnt programokon szerzett DEA fokozattal rendelkező hallgatók szintén előnyben részesítik a programba való bejutást.
A szükséges nyelvtudás szintjét illetően mind az UdC, mind az USC megállapítja, hogy a hallgatóknak a Közös Európai Nyelvi Referenciakerethez kapcsolódó dokumentációval akkreditált B1 szintű angol nyelvtudással kell rendelkezniük. Azon hallgatók számára, akik külföldi kutatóközpontokban tartózkodnak a PD keretein belül, a következő tudásszinteket állapítják meg:
- Francia vagy angol: Minimum szint B2.
- Német Minimum szint B1.
- Olasz: Minimum A2 szint.
- Portugál: nyelvismeret nem szükséges.
A szükséges nyelvtudás 1 éven belüli kutatási tartózkodás után akkreditálható.
Külföldi diákok:
A diplomások a külföldi oktatási rendszerek szerint, jóváhagyás nélkül hozzáférhetnek hozzá, miután az egyetem ellenőrzi, hogy a képzés a hivatalos spanyol egyetemi mesterképzéssel egyenértékű képzési szintet akkreditál, és feljogosítja a diplomát kiállító országot a hozzáférésre. a doktori tanulmányokhoz. Ez a felvétel semmi esetre sem jelenti az érdeklődő által birtokolt korábbi fokozat homologizációját, illetve a doktori képzéshez való hozzáféréstől eltérő célból történő elismerését.
Belépők
Tanterv
képzési tevékenységek
- Adatbázisok és elektronikus dokumentumforrások kezelése (USC) E3111A01
- Felhasználóképző tanfolyamok (UDC) E3111A02
- Az E3111A03 kutatási témában a technika állásáról szóló áttekintő munka nyilvános bemutatása
- Szóbeli tudományos közlemény és/vagy poszter készítése és bemutatása hazai vagy nemzetközi tudományos találkozón a kutatási témához kapcsolódó témákban E3111A04
- Szóbeli tudományos közlemény készítése, előadása nemzetközi tudományos ülésen a kutatási témához kapcsolódó témákban E3111A05
- A kutatómunka előrehaladásának nyilvános bemutatása E3111A06
- Hazai vagy külföldi kutatóközpontokban való tartózkodás a választott kutatási területen tekintélyes kutatókkal E3111A07
- Tudományos cikkek elkészítése és elfogadása JCR E3111A08 hatású publikációkban
Képzés-kiegészítők
- Az egészségpszichológiában alkalmazott kutatási tervek P2151201
- Az egészségpszichológiában alkalmazott többváltozós adatelemzési modellek P2151202
- Öregedés, személyes és érzelmi fejlődés P2171101
- Öregedés és társadalmi fejlődés P2171102
- Kognitív változások a normál és kóros öregedés során P2171103
- A normál és kóros öregedés pszichobiológiai alapjai P2171104
- Funkcionális és kognitív értékelés és beavatkozás P2171105
- Az öregedés mentális zavarainak értékelése és klinikai beavatkozása P2171106
- Neuropszichológiai értékelés és beavatkozás demencia és egyéb rendellenességek esetén P2171107
- Pszichoszociális és oktatási értékelés és beavatkozás P2171108
- Bioetika és deontológia P2171202
- Kvantitatív és kvalitatív módszertanok a pszichogerontológiai kutatásokban P2171204
- Módszerek és tervek a nyelvkutatásban P3321101
- Gyakorlati esetek elemzése a P3321102 statisztikai csomagon keresztül
A CAPD azon jelentkezők képzésének alkalmasságát értékeli, akik igazolni tudják, hogy más hivatalos mesterképzésben legalább 60 ECTS-t szereztek, ha a hallgatók kedvezményes felvételét követően vannak betöltetlen helyek. A CAPD elemzi a doktoranduszok képzési profilját az alap- és posztgraduális képzésük figyelembevételével, és a beiratkozásukra vonatkozó kutatási irányból kiindulva meghatározza azokat a speciális képzési kiegészítőket (CF), amelyeket a doktorandusznak részt kell vennie. az elérhető ajánlat.
A képzési kiegészítéseket minden doktorandusz számára három alapvető képzési terület figyelembevételével állítják össze: Kutatási tervek és módszerek, Adatelemzés, Adatbázis-kezelés és tudományos jelentések készítése.
A program eredménye
A program alapvető célja a kutatási készségek fejlesztése azokon a területeken, amelyek a javasolt két kutatási irányvonalhoz és az azt alkotó csoportokhoz kapcsolódnak (azaz adatbázis-kezelés és dokumentum-áttekintés, kísérleti tervek tervezése és megvalósítása, pszichológiai értékelés, ill. információgyűjtés, kvalitatív és kvantitatív adatelemzés, tudományos jelentések írása és védelme, valamint multidiszciplináris csapatmunka nemzeti és nemzetközi csoportokban).
Az Iskoláról
Kérdések
Hasonló tanfolyamok
Ed.D Rural Education, Teaching and Learning
- Livingston, Amerikai Egyesült Államok